اجلاسیه بین المللی بانوان کنگره نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس با ۳۰ ملیت

اجلاسیه بانوان کنگره نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس با حضور میهمانانی از ۳۰ ملیت در اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  اجلاسیه بین المللی بانوان از سری اجلاسیه‌های فرعی کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی امروز چهارشنبه ۲۷ شهریور با حضور میهمانان بین المللی از ۳۰ ملیت در سالن پیامبر اعظم استانداری مرکزی بر گزار شد.

اجلاسیه بین المللی بانوان کنگره نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس با ۳۰ ملیت

بصیرت خانواده شهدا راه توطئه دشمنان را بسته و به نشر اسلام کمک کرده است

طوبی کرمانی دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان در این اجلاسیه با بیان اینکه همسران شهدا و خانواده معظم ایثارگران و شهیدان از خواص بابصیرت جامعه هستند، گفت: بصیرت خانواده شهدا سرمایه بزرگی است که راه توطئه دشمنان را بسته و به نشر اسلام کمک کرده است.

او اضافه کرد: مادران و همسران شهدا همواره با دلسوزی و آگاهی پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان بیان کرد: دشمنان می‌کوشند تا اهل بیت را تحریف کنند، اما اقشار مختلف در جامعه با هوشیاری و بصیرت این توطئه‌ها را خنثی می‌کنند.

شهدا سرمایه معنوی ایران اسلامی هستند

سید علی آقازاده استاندار مرکزی هم در این آیین گفت: شهدا سرمایه معنوی ایران اسلامی هستند و فرهنگ ایثار و شهادت باید هر روز در کشور بیشتر تقویت شود.

آقازاده افزود: اجلاسیه بانوان از پیش درآمد‌های برگزاری کنگره نقش امام راحل در دفاع مقدس و شش هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی است و امید می‌رود که این اجلاسیه‌ها نقش اقشار مختلف به ویژه زنان را در انقلاب اسلامی به درستی تبیین کند.

او اضافه کرد: نقش زنان از صدر اسلام و تاکنون در اعتلای دین مبین اسلام ارزنده بوده و این مهم منطبق با دیدگاه امام و مقام معظم رهبری است.

استاندار مرکزی بیان کرد: شهدا پرورش یافتگان دامان زنانی هستند که اسوه صبر و آگاهی بوده و در چهار دهه حیات بابرکت انقلاب اسلامی نقش آفرینی کرده‌اند.

نشست تخصصی با حضور مهمانان خارجی و رونمایی از ۲۲ عنوان تالیف در حوزه بانوان دفاع مقدس از برنامه‌های جنبی این اجلاسیه بود.

بعد از اجلاسیه بانوان، اجلاسیه‌های نقش بهداری رزم و جامعه پزشکی، امیران و یک‌هزار و ۴۰۰ شهید ارتش، دانشگاهیان، اجلاسیه دو روزه امام خمینی (ره) در شهرستان خمین و اجلاسیه مهندسی رزم در گردان ۴۲ قدر هم برگزار می‌شوند.

تاکنون هشت اجلاسیه از سری اجلاسیه‌های فرعی کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی شامل اجلاسیه‌های شهدای ورزشکار، سنگرسازان بی‌سنگر، کارگری، شهدای مدافع حرم، سازمان‌های مردم نهاد، فرهنگیان و دانش‌آموزان، شهدای گمنام و شهدای طلاب و روحانیون در استان مرکزی برگزار شده است.

استان مرکزی بیش از ۵ هزارو ۲۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده و بیش از ۸ هزار پیشکسوت جهاد و شهادت دارد.

اجلاسیه اصلی کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی ۱۱ مهرماه با حضور مسئولان استانی و کشوری در مصلای بیت المقدس اراک برگزار می‌شود.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: استانداری ، بانوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.