دستگیری شکار چیان قبل از اقدام در خمین

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خمین گفت : محیط بانان خمین ۴ متخلف شکار و صید را دستگیر کردند.

دستگیری شکار چیان قبل از اقدام در خمینبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مهرنوش کلانتریان سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خمین از دستگیری ۴ متخلف شکار و صید در این شهرستان در حین شروع به شکار خبر داد.

کلانتریان افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خمین در حین گشت و پایش حوزه استحفاظی شهرستان، ۴ متخلف شروع به شکار را شناسایی ودستگیر کردند.

او اضافه کرد: از این متخلفان چهار قبضه اسلحه کشف و متخلفان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

شکار و اقدام شروع به شکار در زیستگاه‌های حیات وحش توسط متخلفان جُرم و طبق ماده ۱۰ و ۱۵ قانون شکار و صید، قابل تعقیب و مجازات است.

استان مرکزی با ۲۹ هزار متر مربع مساحت رتبه سوم تنوع زیستگاهی کشور را به خود اختصاص داده که حدود ۲۵ درصد از مساحت این استان در قالب یازده منطقه تحت مدیریت زیست محیطی به ثبت رسیده که این مناطق از بهترین زیستگاه‌ها و پناهگاه‌های حیات وحش کشور محسوب می‌شود.

براساس آخرین سرشماری انجام شده در استان مرکزی، ۳۳۵ گونه جانوری شامل: ۵۳ گونه پستاندار، ۲۰۵ گونه پرنده، ۵۴ گونه خزنده، ۴ گونه دوزیست، ۱۹ گونه آبزی و یکهزار و ۳۳۶ گونه گیاهی در این منطقه شناسایی شده است.

انتهای پیام / ج

دستگیری ۴ متخلف شکار و صید

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.