راهکار توسعه در کرمانشاه حفظ واحد‌های صنعتی و تولیدی موجود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت : نخستین راهکار توسعه در استان، حفظ واحد‌های صنعتی و تولیدی موجود و نیز احیای واحد‌های راکد است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت : در راستای عمل به منویات ایشان، همه دستگاه‌های اجرایی ملزم به حمایت از واحد‌های تولیدی و نیز احیای واحد‌های راکد هستند.

او گفت : مشکلات واحد‌های تولیدی به کل اقتصاد استان بر می‌گردد و شکوفایی این واحد‌ها می‌تواند به اقتصاد استان رونق ببخشد.

او افزود: هر شرکتی که نتواند از نصف ظرفیتش استفاده کند، واحدی راکد محسوب می‌شود و شرکت قند بیستون به خاطر تعطیلی واحد تولید" قند کله" آن، از زمره واحد‌های راکد است که نیاز به توجه و احیای مجدد دارد.

حاتمی گفت: کارخانه قند بیستون از جمله ۲۰ واحد صنعتی استان در مقیاس بزرگ است که برای حفظ و توسعه آن تلاش خواهیم کرد.

او گفت: اجرای تمامی مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، لازم الاجراست و عدم اجرای آن، پیگرد قانونی دارد و بانک‌های عامل و مسئولان مربوطه باید همکاری و هماهنگی لازم را با واحد‌های تولیدی استان، از جمله کارخانه قند بیستون داشته باشند.

اعضای ستاد تسهیل در پایان این جلسه از واحد" قند کله" که سال هاست تعطیل بوده و بخش راکد و غیر فعال کارخانه قند بیستون محسوب می‌شود، بازدید کردند.

محسن علی حسینی، مدیر عامل شرکت قند بیستون افزود: در صورت احیای واحد قند کله این کارخانه، در حدود ۱۵۰ شغل جدید ایجاد خواهد شد که این رقم اشتغال در استان کرمانشاه، (که رتبه اول بیکاری در کشور را دارد) رقمی قابل توجه است.

 

 

انتهای پیام/د

احیای واحد‌های راکد

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار