رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

حوزه درمان از آموزش جدا نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:ارتقای خدمات مهمترین اولویت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در شرایط کنونی است.

حوزه درمان از آموزش جدا نیستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد رضا دارابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست با معاونین دانشگاه با اشاره به اینکه ساعات حضور انترن و رزیدنت‌ها باید به نحوی مشخص شود که در فرآیند ارائه خدمت به بیماران وقفه‌ای ایجاد نشود، گفت: انترن و رزیدنت‌ها در اورژانس باید مستقر باشد و روسای بیمارستان‌ها باید برنامه منسجمی از حضور نیرو‌های آموزشی داشته باشند تا در هر سه شیفت از نیرو‌ها با ضوابط تعریف شده مسئولیت بخواهند.

او تصریح کرد: باید علاوه بر مطلوب بودن محیط بیمارستان، ساعات حضور نیرو‌ها، نحوه برخورد پرسنل با بیماران به شکل مناسبی مدیریت شود ودر اورژانس‌ها در سه شیفت رزیدنت و انترن مشخص حضور داشته باشد.

بحرینی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست گفت: در شرایط اقتصادی که امروز کشور با آن روبروست باید با اصلاح فرآیند زمینه خدمت رسانی به بیماران افزایش یابد، زیرا در شرایط سخت است که افرادمی توانند توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند.

او تصریح کرد: براساس شعار سازمان جهانی بهداشت باید جهانی فکر کرد و منطقه‌ای عمل نمود بنابراین باید ضمن رعایت استاندارد‌های بهداشتی و درمانی با صرفه جویی، تشویق، با همین امکانات بهترین خدمات را به بیماران ارائه کرد.

بدیعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم گفت: باید براساس نظام نامه چک لیست آماده شود و اصلاح فرایند ابتدا از بیمارستان امام رضا (ع) اغاز می‌شود و در مرحله بعدی به بیمارستان قائم (عج) می‌رسد.

او تصریح کرد: بهتربن نیرو‌های پرستاری باید در اورژانس حضور داشته باشند و از حضور بی موقع انترن‌ها نیز در بیمارستان‌ها جلوگیری شود.

اعتضاد رضوی مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به برنامه ریزی دقیق در اورژانس گفت: مهم‌ترین قسمت اورژانس، اورژانس عدالتیان است که باید برای حضور نیرو‌های آموزشی برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد.

او تصریح کرد: در خصوص خواسته‌های گروه پرستاری جلسات متعدد با نمایندگان گروه پرستاری برگزار شد که پس از بررسی برای خواسته‌های منطقی وعده همکاری و مساعدت داده شد.

 

انتهای پیام//ج.ر

 

ارتقای خدمات مهمترین اولویت دانشگاه علوم پزشکی مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.