ارتقای دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جدیدترین رتبه بندی دانشگاه‌ها

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: بر اساس جدیدترین رتبه بندی سالانه دانشگاه‌های جهان، دانشگاه علوم پزشکی مشهد به رتبه اول کشور ارتقا یافت.

ارتقای دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جدیدترین رتبه بندی دانشگاه‌هابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  دکتر محسن تفقدی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس جدیدترین رتبه بندی سالانه دانشگاه‌های جهان که از طربق پایگاه رتبه بندی تایمز منتشر شد، دانشگاه علوم پزشکی مشهد توانست در رتبه بازه ۵۰۱ تا ۶۰۰ قرار بگیرد و رتبه اول را بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به همراه دانشگاه علوم پزشکی تهران کسب کند.

او با اشاره به رقابت سخت در بالای جدول رتبه بندی دانشگاه‌های جهان، این ارتقاء را ارزشمند و چشمگیر دانست و تصریح کرد: دانشگاه‌های صنعتی شریف و امیرکبیر نیز در رتبه بازه ۵۰۱ تا ۶۰۰ قرار گرفتند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در شهریور هر سال، پایگاه رتبه بندی تایمز نتایج رتبه بندی جهانی دانشگاه‌ها را اعلام می‌کند که در رتبه بندی امسال با ارزیابی و رتبه بندی هزار و ۴۰۰ دانشگاه برتر دنیا دانشگاه علوم پزشکی مشهد توانست از رتبه بازه ۶۰۱ تا ۸۰۰ به رتبه ۵۰۱ تا ۶۰۰ ارتقاء یابد.

دکتر  تفقدی با اشاره به فرموده رهبر انقلاب در دیدار با دانشگاهیان در ماه مبارک رمضان امسال مبنی بر اینکه به اذعان مراکز رتبه‌بندی بین‌المللی جهانی، تعداد بسیار زیاد و چشمگیری از دانشگاه‌های ما جزو دانشگاه‌های برجسته دنیا محسوب می‌شوند، افزود: این دستاورد حاصل زحمات و تلاش‌های خالصانه استادان، دانشجویان و خانواده بزرگ دانشگاه در مسیر جهاد علمی است و امید که که در ادامه راه با برنامه ریزی‌ها و تدابیر اندیشیده شده شاهد قرار گرفتن نام دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جمع برترین‌های دنیا باشیم.

در رتبه بندی جدید تایمز تعداد دانشگاه‌های علوم پزشکی حاضر کشور در بین دانشگاه‌های برتر جهان از چهار دانشگاه به هفت دانشگاه افزایش یافته است.

در این رتبه بندی، دانشگاه علوم پزشکی تهران هم رتبه ۵۰۱ تا ۶۰۰، دانشگاه‌های علوم پزشکی تبریز، شهید بهشتی و ایران رتبه ۶۰۱ تا ۸۰۰، علوم پزشکی اصفهان رتبه ۸۰۱ تا هزار و علوم پزشکی شیراز رتبه هزار را کسب کردند.

نظام رتبه بندی تایمز از مشهورترین نظام‌های رتبه بندی بین المللی است که هر ساله دانشگاه‌های برتر جهان را بر اساس ۱۳ شاخص عملکردی در قالب ۵ معیار کلی آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجهه بین المللی ارزیابی و رتبه بندی می‌کند.
 
انتهای پیام// ز.م
 

رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی مشهد بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بر اساس نظام رتبه بندی تایمز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.