در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جزئیات طرح شکایت از سامانه های دارای نماد الکترونیکی

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: نبود امکان شکایت از سایت‌ها یکی از مشکلات حوزه الکترونیک بود که اکنون رفع شده است.

جزئیات طرح شکایت از سامانه های دارای نماد الکترونیکیعلی رهبری رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره طرح شکایت از سامانه های دارای نماد الکترونیکی، گفت: مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت به سایت‌هایی که صلاحیت کار در فضای مجازی را دارند نماد اعتماد الکترونیکی اعطا می کند که این نماد باعث می شود فرد با اعتماد و اطمینان اقدام به خرید اینترنتی کند.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در گذشته وجود داشت، این بود که امکان شکایت از سایت ها وجود نداشت و از این رو سوء استفاده زیادی در این نوع کسب و کار رخ می داد اما اکنون امکان ثبت شکایت در سایت "نماد" وجود دارد و افراد می توانند به راحتی طرح شکایت کنند.


بیشتر بخوانید: دور زدن ماليات به راحتی آب خوردن!/ اكثر مردم از نماد اعتماد الكترونيكی بی اطلاع هستند


رهبری درباره طرح شکایت مستقیم از سایت های دارای نماد اعتماد الکترونیکی، افزود: اینکه بتوان مستقیم از سایت هایی که نماد اعتماد الکترونیکی دارند شکایت کرد هم اکنون طراحی نشده است و به دلایل زیادی نمی توان ثبت شکایت را مستقیم انجام داد اما سعی می کنیم این موضوع را طراحی کنیم که برای سایتی که نماد اعتماد دارد هم امکان ثبت شکایت وجود داشته باشد و از همانجا بتوان شکایت را بررسی کرد.

او با اشاره به طرح رتبه بندی نماد اعتماد الکترونیکی به سایت ها، بیان کرد: رتبه بندی ها ۳ محور دارند که شامل محور سوابق عملکرد، محور توان مندی فعلی و محور امنیت اطلاعات است. با توجه به مجازی بودن فعالیت سایت ها، برای سوابق عملکرد آنها سوابق در پایبندی به تعهدات بانکی، سوابق پاسخگویی به مشتریان و اگر تخلف  و محکومیتی در دستگاه قضایی داشته باشد بررسی می کنیم که مجموع آنها سوابق عملکرد فرد است، همچنین سابقه فعالیت در فضای مجازی بر اساس مجوزی که دارد نمره متفاوتی می گیرد.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تشریح کرد: در بحث توانمندی فعلی، اینکه از لحاظ مدیریتی، از حیث تعداد کارمندان،  بنگاهداری، توان  مالی واحد کسب و کار را مبنای توان فعلی قرار می دهیم. در بحث امنیت اطلاعات، بررسی می شود که آیا سایت در حال تدوین شاخص بندی است که در ۲ محور قبلی اطلاعات شاخص بندی و جمع آوری شده است.

انتهای پیام/

بررسی طرح شکایت مستقیم از سایت های دارای نماد اعتماد الکترونیکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سراجی
۰۷:۵۸ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
سلام من از لاکچری کالا یه کباب پز گرفتم که به صورت ناقص ارسال شده سینی وپایه درون کارتون نیست با شرکت تماس گرفتیم قبول نمیکنن وحاضر به همکاری نیستن در خواست شد پول رو پس بگیریم اما متاسفانه قبول نمیکنن این شرکت به دفعات زیاد این کار رو انجام داده وچندین بار من دچار ضرر و زیان شدیم کالا ها بصورت قاچاق وارد ایران میشن وهیچ گونه نظارتی بر این شرکت نیست لطفا پیگیری،یفرمایید،وحق من رو مطالبه کنین ۴۶۸ هزار تومن هم پول گرفتن پول رو هم پس نمیدهن
آخرین اخبار