در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

اُفت قیمت میوه در بازار/ حداکثر قیمت هر کیلو نارنگی نوبرانه ۷ هزار تومان است

رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: با توجه به فراوانی عرضه در برابر تقاضا به سبب تعطیلی مراسم و جشن‌های عروسی در ایام محرم و صفر، قیمت میوه در بازار کاهش یافته است.

روز/افت قیمت میوه در بازار/ حداکثر قیمت هر کیلو نارنگی نوبرانه ۷ هزار توماناسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: با توجه به فراوانی عرضه در برابر تقاضا به سبب تعطیلی مراسم و جشن‌های عروسی در ایام محرم و صفر، قیمت میوه در بازار کاهش یافته است.

او افزود: براساس پیش بینی‌های قبلی قیمت میوه به سبب فراوانی بار نسبت به هفته‌های اخیر افت داشته است، پیش بینی می‌شود این روند تا پایان ایام محرم در بازار استمرار داشته باشد.

کارگر نرخ هر کیلو انجیر زرد را ۸ تا ۱۲ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو انجیر سیاه ۳ تا ۷ هزار تومان، انگور بی دانه قرمز ۸ تا ۱۳ هزار، انگور بی دانه زرد ۵ تا ۹ هزار تومان، انگور عسگری ۵ تا ۷ هزار تومان، آلو شابلون ۴ تا ۸ هزار تومان، سیب دو رنگ ۴ تا ۷ هزار تومان، سیب گلاب ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار تومان، شلیل انجیری ۴ تا ۹ هزار تومان، شلیل شبرنگ ۶ تا ۹ هزار، گلابی بیروتی ۱۰ تا ۱۷ هزار تومان، گلابی شاه میوه ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، زغال اخته ۱۳ تا ۲۵ هزار تومان، پسته تازه ۳۵ تا ۵۰ هزار تومان، هلو انجیری ۴ تا ۱۰ هزار تومان و هلو هسته جدا ۴ تا ۱۰ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران ادامه داد: هم اکنون هر کیلو انبه با نرخ ۱۰ تا ۱۷ هزار تومان، خربزه یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، طالبی یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، هندوانه ۴۰۰ تا ۹۰۰، خیار بوته‌ای ۲ تا ۴ هزار و ۵۰۰، خیار گلخانه ۲ تا ۴ هزار و موز ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود.


بیشتر بخوانید: افزایش ۱۵ درصدی قیمت برخی انواع صیفی/ قاچاق عامل اصلی گرانی است


وی قیمت میوه‌های نوبرانه پاییز را مناسب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید مرکبات، میوه‌های نوبرانه از قیمت و کیفیت مناسبی در بازار برخوردار است به طوریکه هم اکنون هر کیلو نارنگی نوبرانه با قیمت ۴ تا ۷ هزار تومان و انار ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار و با احتساب ۳۰ تا ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود و فروش با نرخ های بالاتر اجحاف در حق مصرف کنندگان است که مسئولان ذی ربط با اعمال نظارت های بیشتر باید از گران فروشی جلوگیری کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه کمبودی در توزیع میوه های نوبرانه وجود ندارد، افزود: با توجه به فراوانی تولید، پیش بینی می شود که نوسان خاصی در حوزه بازار اتفاق نیفتد.

کارگر نرخ هر کیلو بادمجان دلمه‌ای را یک هزار تا ۳ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو بادمجان قلمی ۲ تا ۳ هزار تومان، بادمجان گلخانه ۳ تا ۵ هزار تومان، بامیه ۵ تا ۱۰ هزار، پیاز زرد و شیری یک هزار تا ۲ هزار تومان، سیب زمینی نو ۲ تا ۴ هزار تومان، سیر خشک ۵ تا ۱۰ هزار تومان، فلفل تند ریز ۵ تا ۸ هزار تومان، فلفل شیرین ۵ تا ۱۰ هزار  تومان و فلفل دلمه سبز یک هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به نرخ سایر صیفی در بازار بیان کرد: هم اکنون هر کیلو کاهو پیچ سالادی با نرخ ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان، کاهو رسمی یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، کرفس یک هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان، کلم بروکلی ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان، کلم سفید یک هزار تا ۳ هزار تومان، کلم قرمز یک هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰، گوجه زیتونی ۵ تا ۸ هزار تومان، گوجه فرنگی یک هزار و ۳۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، لیموترش میناب ۸ تا ۱۴ هزار تومان، لوبیا سبز ۲ تا ۴ هزار و هویج ۲ تا ۴ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار و با احتساب سود منطقی باید در خرده فروشی ها عرضه شود.

وی نرخ هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) را یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ و سبزی خوردن ۲ تا ۳ هزار تومان اعلام کرد.

کارگر در پایان با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه سیب زمینی نداریم، تصریح کرد: اگرچه در ماه‌های اخیر، قیمت سیب زمینی به سبب کمبود بار در میدان با نوساناتی در بازار روبرو شد، اما هم اکنون با برداشت انبوه محصول از مناطق تولیدی، قیمت متعادل شده است.

انتهای پیام/

میوه های نوبرانه از قیمت و کیفیت مناسبی در بازار برخوردار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار