رئیس کل بانک مرکزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

زائران ارز مورد نیاز اربعین را از امروز تهیه کنند / آغاز به کار بازار متشکل ارزی با دینار عراق نیست

همتی گفت:بازار متشکل ارزی با دینار عراق راه اندازی نمی‌شود، مردم باید ارز مورد نیاز خود برای اربعین را از امروز تهیه کنند.

آغاز به کار بازار متشکل ارزی با دینار نیست/ مردم ارز مورد نیاز اربعین را از امروز تهیه کنند عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه هیئت دولت در گفت و گو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مبنی بر اینکه آیا بازار متشکل ارزی با دینار راه اندازی خواهد شد؟  ابراز کرد: نه اینطور نیست و من درباره خرید ارز اربعین قبل تر هم توضیحاتی را در صفحه اینستاگرام داده بودم،  تلاش کردیم دینار را به کشور خود بیاوریم چرا که توزیع آن در عراق خوشایند نبود و بانک های عراقی همکاری لازم را نداشتند. اما موفق به خرید دینار و عرضه آن در ایران نشدیم.


بیشتر بخوانید: علت به تعویق افتادن تشکیل بازار متشکل ارزی/ نقدینگی به سمت بازارهای سرمایه سوق پیدا کرده است


او ادامه داد: تنها راه این است که مردم از صرافی‌ها مجاز ارز مورد نیاز خود را تهیه کنند. زایران بیش از ۱۰۰ یورو نیاز ندارند و تجربه نشان می‌دهد سال گذشته مردم ۱۰ درصد ارز را از عراق خریداری کردند. نرخ ارز اربعین با نرخ ارز مسافرتی ندارد و دخالتی در تعیین نرخ ارز مسافرتی و آزاد نمی‌کنم.

همتی در ادامه از رشد ۴ دهم درصد رشد اقتصاد بدون نفت خبر داد و گفت: سال گذشته فعالیت اقتصادی بدون نفت منفی گزارش شده بود که امسال با رشد خوبی همراه بود، این امر بیانگر رشد تولید در کشور است.

انتهای پیام/

نرخ ارز اربعین آزاد است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار