رئیس سازمان صنعت و معدن استان سمنان:

عبور از خط قرمز استانداردهای زیست محیطی ۹ واحد معدنی استان سمنان را به تعطیلی کشاند

اسودی گفت: با مصوبه شورای معادن، ۹ واحد معدنی استان سمنان به دلیل ایجاد مشکلات زیست‌محیطی، به صورت موقت تعطیل شد.

عبور از خط قرمز استانداردهای زیست محیطی  ۹ واحد معدنی استان سمنان را به تعطیلی کشاندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت و معدن استان سمنان در نشست شورای معادن استان سمنان گفت: واحد‌های معدنی که به مسایل زیست محیطی و برداشت بر اساس پروانه بهره برداری توجه نکنند، تعطیل می‌شوند.

او افزود: در صورت بی‌توجهی به طبیعت و ایجاد مشکلات که برای اهالی منطقه، از فعالیت واحد‌های معدنی که در کنار عرصه‌های طبیعی یا مناطق روستایی قرار دارند نیز ممانعت می‌شود.

اسودی ادامه داد: حمایت از واحد‌های معدنی در شهرستان‌ها در چارچوب قانون ادامه دارد و دولت درصدد شکوفایی بخش‌های مختلف اقتصادی استان است.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان سمنان همچنین با اشاره به اشتغالزایی هزار و ۸۰۰ نفری معادن در شهرستان دامغان بیان کرد: این شهرستان با ۱۲۸ معدن دارای پروانه بهره‌برداری، ۴۸ درصد اشتغال معادن کل استان سمنان را دارد.

به گفته اسودی، با پیگیری شرکت آب منطقه‌ای سمنان، آب پایدار واحد‌های تولیدی معدنی در مناطق طرود، داورزن، چهار موسی در شرق استان سمنان که دست کم۳۳ لیتر بر ثانیه آب نیاز دارند، تامین می‌شود.

بیش از ۴۲ نوع ماده معدنی از معادن سمنان استخراج می‌شود. این استان از لحاظ استخراج مواد معدنی رتبه ششم و در شاخص تعداد معادن رتبه پنجم کشور را دارد.

انتهای پیام / م

استخراج بیش از ۴۲ نوع ماده معدنی از معادن سمنان

برچسب ها: صنعت ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار