معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

مسیر ۶۰ کیلومتری ایلام به مهران در ایام اربعین ۴ خطی می‌شود / تمامی نواقص جاده‌ای ۴ پایانه مرزی برطرف شد

مطاعی گفت: ۶۰ کیلومتر از مسیر ایلام به مهران برای تسهیل در رفت و آمد زائران اربعین ۴ خطه شده است.

۴ خطه شدن ۱۰۰ کیلومتر از مسیر ایلام به مهران برای ایام اربعین/ تمامی نواقص جاده‌ای ۴ پایانه مرزی برطرف شدبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حیدر مطاعی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نشست خبری امروز مربوط به خدمات‌دهی ایام اربعین توسط سازمان راهداری با بیان اینکه تمامی همکاران سازمان راهداری به صورت شبانه روزی سعی کرده‌اند خدمات روان و کانالی را برای تمامی مسیر‌های اربعین فراهم کنند، گفت: تمامی مسیر‌های ترافیکی در این ایام شناسایی و مشکلات ترافیکی آن‌ها امسال برطرف شده است.

 او با بیان اینکه در مسیر مهران به دلیل آنکه جزو پر ترافیک‌ترین مسیر‌ها در این ایام به شمار می‌رود چرا که تمامی مسیر‌ها آسفالت و بازسازی شده است و موقعیت‌هایی که احتمال کاهش سرعت ماشین وجود داشت را هم شناسایی و خدمت امکانات رفاهی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه بیشترین اقدامات وکار‌های اساسی برای محور‌ ایلام به سمت مهران صورت گرفته است گفت: برخی از قطعات راهی چزابه به سوسنگرد هم آسفالت شده و خدمات روشنایی این مسیر‌ها هم به صورت کامل تامین شده است.

مطاعی اظهار کرد: برخی از مسیر‌ها هم که احتمال تصادفات جاده‌ای در آن‌ها وجود داشت ساماندهی شده و تاسیسات روشنایی به صورت کامل در این مسیر‌ها نصب شده و همچنین نواقص مسیر‌های اهواز به سوسنگرد برطرف و مراکز کرمانشاه تا مرز خسروی و همچنین خوزستان به سمت شلمچه هم ساماندهی شده است.
بیشتر بخوانید:قیمت بلیت اتوبوس در اربعین گران نمی‌شود/ تعیین ۳ پایانه معین در مهران برای بازگشت زائران
او اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال از نظر بار ترافیک در مسیر‌های پر تردد مشکل خاصی وجود نداشته باشد و مسیر ۱۰۰ کیلومتری ایلام به مهران هم ۶۰ کیلومتر از آن ۴ خطه شده است همچنین برخی از مسیر‌های مرز‌های شلمچه به سمت خرمشهر هم ۴ خطه شده و برخی از مسیر‌های چزابه هم که به صورت نیمه تمام با قی مانده بود به صورت کامل آسفالت و بازسازی شده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ۳۰ کیلومتر از مرز خسروی تا سرپل ذهاب هم هر ۲ باند آن ۴ خطه شده و محدودیت عبور کامیون هم در این هر ۲ مسیر ایجاد شده است.

مطاعی با بیان اینکه بسیاری از مسیر‌ها در ابتدای سال به دلیل سیل دچار مشکل شده بودند به صورت کامل بازسازی شدند گفت: مشکلات ناشی از سیل را در تمامی مسیر‌ها لکه گیری کرده‌ایم و تمامی طول مسیر را در این ۴ پایانه مرزی خط کشی و بازسازی کرده ایم.

او اظهار کرد: اولویت اصلی ما در این مرز‌ها رفع نواقص جاده‌ای بوده و بسیاری از مسیر‌ها هم در صورت تامین منابع باقی مانده مسیر‌ها آسفالت خواهد شد.

نقاط حادثه خیز شناسایی می‌شود

محمد رزاقی مدیر پلتفرم حمل ونقلی در حاشیه این مراسم از فعالیت استارت آپی برای این ایام در مسیریابی و کاهش ترافیک درون شهری و برون شهری خبر داد و گفت: با همکاری سازمان راهداری و پلیس راهور اپلیکیشنی طراحی و فعال شده که در مسیر برون شهری پیش از ورود به محدوده نقطه حادثه خیز به راننده هشدار می‌دهد.

او با بیان اینکه چنین استارت آپ‌های داخلی به صورت جمع سپاری اطلاعاتی را به کاربر می‌دهد، ادامه داد: افراد می‌توانند اطلاعات مسیر را در این سامانه به اشتراک بگذارند تا سایر کاربران هم در جریان وضعیت جوی، ترافیکی، انسداد مسیر‌ها و... قرار بگیرند.

مدیر پلتفرم حمل و نقل با اشاره مزیت‌های اپلیکیشن تولید داخل در کنترل ترافیک برون و درون شهر و همکاری آن با سامانه ۱۴۱ ادامه داد: با استفاده از ۱۴۰۰ دستگاه دوربین جاده‌ای اطلاعاتی از آخرین وضعیت مسیر مورد نظر در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و برای ارایه این اطلاعات از دیتا‌های سازمان راهداری و پلیس راهور استفاده می‌شود.

در ادامه میرآرمندهی تاکید کرد: از این طریق می‌توان تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از این سوانح را کاهش داد.

وی با بیان اینکه استفاده از تصاویر ماهواره‌ای برای افزایش کیفیت ارایه اطلاعات از طریق اپلیکیشن‌های مسیریاب ضروری است، ادامه داد: از این طریق می‌توان اطلاعات دقیق تری را در اختیار مخاطبان قرار داد و آخرین اطلاعات برای استفاده از حمل و نقل عمومی قابل ارایه است.

انتهای پیام/
 

اولویت اصلی راهداری کشور، تعمیر مسیرهای پیاده روی اربعین است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار