معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

بیش از یک هزار و ۸۰۰ پارکینگ اتوبوس و خودرو در پایانه‌های مرزی آماده شد

مقبلی گفت: حدود ۶۰۰ پارکینگ برای اتوبوس‌ها و هزار و ۲۰۰ دستگاه پارکینگ برای خودرو‌ها در تمامی پایانه‌های مرزی برای ایام اربعین در نظر گرفته شده است.

بیش از هزار و ۸۰۰ پارکینگ اتوبوس و خودرو در پایانه‌های مرزی آماده شدبه گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خداداد مقبلی معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در نشست خبری امروز مربوط به خدمات‌دهی ایام اربعین توسط سازمان راهداری، با بیان اینکه یکی از مهمترین موضوعات در ایام اربعین به ویژه در پایانه‌های مرزی، خدمات زیرساختی است، گفت: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ایام سعی کرده است تمام پایانه‌های مرزی را برای ارائه بهترین خدمات به زائران فراهم کند و تمامی حوزه‌های حمل‌ونقلی خود را در این ایام مدیریت کند.

او با بیان اینکه ۴ پایانه مرزی خروجی و ۲ پایانه مرزی ورودی داریم، گفت: مرز‌های ورودی برای زائران خارجی از جمله پاکستانی و افغانستانی است و ۴ مرز خروجی شملچه، چزابه، مهران و خسروی هم برای زائران ایرانی جهت ورود به کشور عراق در نظر گرفته شده است.

مقبلی توضیح داد: تمامی مشکلات سال گذشته اربعین رصد شد و امسال باتوجه به اقداماتی که در نظر گرفته‌ایم، سعی خواهیم کرد ترافیک را کاهش و با مدیریت بهتر بتوانیم امکانات و خدمات بهتری را به زائران ارائه دهیم.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه گیت‌های جدیدی را در تمامی مرز‌ها احداث کرده‌ایم، گفت: در سال گذشته مشکلات آب آشامیدنی برای زائران وجود داشت که امسال به صورت کامل این مشکل در هر ۴ مرز برطرف شده و باتوجه به ایست‌های اجباری که در مرز چزابه در نظر گرفته شده، شرایط بهتری را برای زائران فراهم کرده‌ایم.

او اظهار کرد: در سال گذشته با مشکل کمبود سرویس بهداشتی در مرز مهران روبه‌رو بودیم که امسال ۴۰۰ سرویس بهداشتی در مرز مهران، ۱۰۰ سرویس بهداشتی در شلمچه و در پایانه‌های برگشت احداث شده تا زائران در هنگام بازگشت با مشکل مواجه نشوند.
بیشتر بخوانید: مسیر ۶۰ کیلومتری ایلام به مهران در ایام اربعین ۴ خطی می‌شود / تمامی نواقص جاده‌ای ۴ پایانه مرزی برطرف شد

مقبلی گفت: ۴۰۰ مکان برای اتوبوس‌ها در نظر گرفته شده و از لحاظ پارکینگ هم خدمات زیرساختی مطلوبی فراهم شده تا زائرانی که با حمل‌ونقل عمومی عبور می‌کنند، هیچ مشکلی نداشته باشند همچنین یک کنارگذر غربی هم در مرز مهران ایجاد شده تا زائرانی که پیاده تردد می‌کنند با مشکلی از لحاظ ازدحام جمعیت روبه‌رو نشوند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: بیش از ۵۰ میلیارد تومان در هر سه پایانه هزینه شده و یک خیر هم با هزینه خود در هر سه پایانه مرزی سایبان‌هایی را نصب کرده است.

او درباره خدمات پایانه‌های ورودی هم، گفت: در پایانه مسیر میرجاوه که عمدتا زائران پاکستانی از آن عبور می‌کنند، مشکل خاصی وجود ندارد و علاوه‌بر توسعه سالن‌های مسافری، اقدام به نصب آب سردکن هم در این مسیر‌ها کرده‌ایم.

مقبلی با بیان اینکه ظرفیت پارکینگ پایانه برکت برای اتوبوس‌ها ۶۰۰ دستگاه در نظر گرفته شده است، گفت: تمامی زیرساخت‌ها ساخته و آماده شده و سایبان‌هایی هم برای ایستگاه‌های سواره و پیاده‌رو در این مسیر نصب شده همچنین ۳ پارکینگ با ظرفیت ۴۰۰ تا ۶۰۰ دستگاه هم در کنار پایانه برکت احداث و زیرساخت‌های آن هم فراهم شده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان کرد: در حال افزایش ظرفیت‌های پارکینگ‌های خود به ویژه برای خودرو‌ها هستیم به طوری که در ورودی ایلام هم حدود هزار و ۲۰۰ دستگاه پارکینگ در نظر گرفته شده است؛ در مرز خسروی هم تمامی زیرساخت‌ها آماده شده و باتوجه به اینکه امسال اولین سال افتتاح رسمی مرز خسروی است، سعی کرده‌ایم پارکینگ‌های استانداردی را برای این مسیر درنظر بگیریم.

نصب جایگاه سیار سوخت‌رسانی به زائران در تمامی پایانه‌های مرزی

در ادامه این برنامه، فرامرز مداح معاون برنامه‌ریزی و فناوری سازمان راهداری با بیان اینکه در سال گذشته مشکل سوخت در هیچ یک از پایانه‌های مرزی وجود نداشت، گفت: امسال هم پیش‌بینی می‌کنیم مشکلی از لحاظ سوخت در پایانه‌های مرزی ایجاد نشود و سعی کرده‌ایم با همکاری وزارت نفت، جایگاه‌های سیاری را برای سوخت‌رسانی به مسافران فراهم کنیم.

او اظهار کرد: سامانه سپهتن به صورت کامل در تمامی دستگاه‌ها و خدمات اتوبوسی نصب شده و به صورت کامل تمامی مسیر‌های عبور اتوبوس‌ها و ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای را رصد می‌کند.

مداح اظهار کرد: مشکلی از لحاظ ظرفیت‌های صندلی برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران و زائران وجود ندارد و سازمان راهداری تمامی خدمات خود را برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به زائران در نظر گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار