هرگونه فریب مردم به بهانه تخفیف‌های زیاد تخلف است

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه هرگونه فریب مردم به بهانه تخفیف‌های زیاد را برابر ماده هفت قانون حمایت از حقوق مصرف کننده تخلف دانست که مجازات هم برای آن در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،عبدالرضا یاری رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه با اشاره به تخفیف‌های گسترده‌ای که این روز‌ها از سوی بسیاری از فروشگاه‌ها باب شده، گفت : موارد متعددی داریم که فروشگاه‌ها بر اساس برچسب قیمت روی کالا و تخفیفی که ادعا کرده اند، در نهایت تخفیف خاصی به مشتری نمی‌دهند، بلکه مردم را فریب می‌دهند.

او گفت : برخی از این فروشگاه‌ها قیمت غیرواقعی و زیادی را روی کالا می‌گذارند و در نهایت ادعا می‌کنند که با تخفیف قیمت را پایین آورده‌اند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرمانشاه با بیان اینکه برخی فروشگاه‎ها ادعای تخفیف‌های ۶۰ درصدی هم دارند، افزود: این در حالی است که بر اساس قانون حاشیه سود در نهایت و برای برخی کالا‌های خاص می‌تواند تا سقف ۴۵ درصد باشد و برای اکثر کالا‌ها حدود ۱۰ درصد است.

یاری گفت: چطور فروشگاهی که قرار است ۱۰ درصد سود ببرد می‌تواند ۶۰ درصد تخفیف بدهد، مگر اینکه ۵۰ درصد از جیب روی کالا بگذارد که هیچ منطقی پشت این کار نیست.

او با بیان اینکه پایه و اساس برخی از این تخفیف‌ها فریب مردم و بازی با اعداد است، افزود: بر اساس قانون این کار تخلف است و مجازات دارد.

 رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده گفت: مردم باید در صورت مشاهده چنین موردی، موضوع را با تلفن‌های ۱۲۴ یا ۱۳۵ در میان بگذارند .

 

 

انتهای پیام/د

مجازات فریب مردم به بهانه تخفیف‌های زیاد

 

برچسب ها: تعزیرات ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار