بررسی جدی حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات خام کشاورزی

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از بررسی جدی حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات خام کشاورزی خبر داد و گفت : اولین پروانه استاندارد حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی در کرمانشاه صادر شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمودرضا نیازی مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت : بررسی حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات غذایی از ابتدای امسال در دستور کار قرار گرفت و اکنون با جدیت دنبال می‌شود.

او گفت : در این محصولات میزان آلاینده‌ها از قبیل فلزات سنگین، باقیمانده آفت‌کش‌ها، نیترات، مایکوتوکسین‌ها و... بررسی می‌شود.

نیاری با بیان اینکه برای محصولاتی که حد مجاز آلاینده آنها کمتر از میزان استاندارد تعریف شده باشد پروانه استاندارد صادر خواهد شد، افزود: اولین پروانه کاربرد نشان استاندارد حد مجاز آلاینده‌ها، شهریور ماه امسال و برای محصول آلبالو مربوط به يك واحد باغی پنج هکتاری در شهرستان صحنه صادر شد.

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه یکی از الزامات صدور پروانه حد مجاز آلاینده‌ها را انتخاب مدیران کنترل کیفیت تایید صلاحیت شده برای واحدهای زراعی و باغی دانست که پس از دریافت آموزش‌های لازم، مسئولیت نظارت بر محصولات واحدهای باغی و زراعی را تا زمان برداشت محصول برعهده دارند.

او با بیان اینکه استانداردسازی محصولات کشاورزی همواره از مطالبات مردم و دغدغه مسئولین بوده، افزود: مردم می‌خواهند بدانند محصول غذایی را با چه کیفیت و مشخصاتی تهیه می‌کنند و همچنین ایمنی و سلامت محصولات کشاورزی تا چه درجه‌ای قابل اطمینان است .

 

 

انتهای پیام/د

صدور پروانه استاندارد حد مجاز آلاینده‌ها

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار