آیت الله حسینی مازندرانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اگر بی بی سی از من تعریف کند، جای تعجب دارد/ حرف هایم را آنطور که خودشان می‌خواستند منتشر کردند

تولیت حوزه علمیه امام حسین (ع) به انتشار سخنانی منتسب به وی واکنش نشان داد.

حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به تازگی بی بی سی فارسی مطلبی را به نقل از حضرت آیت الله رضا حسینی مازندرانی کارشناس مذهبی و تولیت حوزه علمیه امام حسین (ع) منتشر کرده است. بی بی سی فارسی نوشت: «رضا حسینی مازندرانی، تولیت حوزه علمیه امام حسین (ع) در مراسم افتتاح این مدرسه علوم دینی در شهر ری در جنوب تهران گفته است، روحانیون نباید سراغ مشاغلی مانند مسافرکشی و فروشندگی بروند و چنین مشاغلی در شأن روحانیت نیست.»

اگر بی بی سی از من تعریف کند جای تعجب دارد / حرف هایم را تغییر دادند و آنطور که خودشان می خواستند منتشر کردند

حجت الاسلام و المسلمین حسینی مازندرانی در این خصوص به خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: روز شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه، بنده مطلبی را به نقل از امام خمینی (ره) نقل کردم. بنده عرض کردم که نباید درس و بحث را کنار بگذارید و سراغ کار کردن بروید. اینگونه نگفتم که نباید شما کار کنید و بخورید و بخوابید. مضمون صحبت من این بود که کاری نکنید عرف شما را مذمت کند. مسافر کشی هم یک شغل است، اما اگر یک طلبه، طلبگی را کنار بگذارد و سراغ این کار برود، خودش متضرر شده است.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: من حتی در جلسه سخنرانی خود با طلبه‌ها به این موضوع اشاره کردم که شما از طبقه متوسط و حتی فقیر جامعه هستید. پدران شما مشغول کار کردن هستند که شما تحصیل کنید و در آینده به جامعه مسلمانان خدمت کنید؛ مضمون صحبت‌های من نصیحت کردن بود که رسانه‌های آن طرف آبی برداشتی نادرست از آن کردند.

آیت الله حسینی مازندرانی افزود: وقتی یک شخص عادی در خیابان ساندویچ بخورد، هیچ کس به او ایرادی وارد نمی‌کند، اما زمانی که یک روحانی چنین کاری کند، مردم نسبت به این اتفاق واکنش نشان می‌دهند. «کلما حکم به العقل حکم به الشرع»؛ هر آنچه عقل حکم کند، شرع نیز به همان حکم می‌کند. این مطالب من را رسانه‌های ضد انقلاب به شکلی که خودشان می‌خواستند سر هم کردند و نشر دادند. البته من از این موضوع که نسبت به من انتقاد کردند، ناراحت نیستم. حضرت امام خمینی (ره) فرمودند هر موقع ضد انقلاب از شما تعریف کرد، در رفتارتان تجدید نظر کنید.

انتهای پیام/

واکنش آیت الله حسینی مازندرانی به مطلبی که بی بی سی درباره وی منتشر کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار