زنبورها سرشماری می شوند

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از آغاز طرح سرشماری کلنی‌های زنبور عسل در مهرماه خبر داد.

زنبورها سرشماری می شوندقراگوزلو، مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان درگفت و گوبا خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،با اشاره به اینکه طرح سرشماری کلنی‌های زنبور عسل امسال از  ۶ تا  ۱۹ مهر ماه در استان همدان اجرا می‌شود گفت: طرح سرشماری از کلنی‌های زنبور عسل از اهمیت ویژه‌ای برخودار است.

او در ادامه افزود:طرح سرشماری کلنی‌های زنبور عسل یکی از اهداف سازمان جهاد کشاورزی همدان برای خدمت رسانی بهتر به زنبورداران است.

قراگوزلو از زنبورداران استان درخواست کرد برای اجرای موفقیت آمیز این طرح با ماموران سرشماری سازمان جهاد کشاورزی استان و ادارات جهاد کشاورزی شهرستان‌ها همکاری کنند.

او بیان کرد: زنبور داران برای مشارکت در این طرح، در زمان اعلام شده به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی مراجعه و فرم‌های خود اظهاری را تکمیل کنند و در طول دوره اجرای این طرح از جابه جایی کندو‌های خود نیز جلوگیری کنند.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی اظهار اشت: براساس سرشماری صورت گرفته در سال ۹۷،  حدود ۲ هزار و ۱۶۶ بهره بردار به شغل زنبورداری در استان همدان مشغول بوده اند که این بهره برداران از  ۲۶۷ هزار کلنی زنبور عسل ، ۲ هزار و ۸۵۰ تن عسل نیز تولید کرده اند.

انتهای پیام/ج

پارسال زنبورداران استان همدان ۲ هزار و ۸۵۰ تن عسل تولید کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار