هپکو تعیین تکلیف می شود/ پیشنهاد جدید روی میز

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس از پیشنهاد جدید برای تعیین تکلیف هپکو خبرداد.

پیشنهاد جدید برای تعیین تکلیف هپکوبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نشست‌های متعددی با تعدادی از وزرا و معاونان آنان برای رفع و کاهش مشکلات صنایع استان مرکزی به ویژه هپکو انجام شده است گفت: پیشنهاد شد تا گروه معدنی در قالب کنسرسیوم با حضور شرکت‌های گل گهر سیرجان، چادر ملو، مس و پیمانکاران معدنی ، شرکت هپکو را مدیریت کنند.

مقدسی افزود: تکمیل زنجیره تولید، سفارش تولید از سوی سازمان‌های دولتی مربوطه و رسیدگی به مطالبات معوقه کارگران می‌تواند هپکو را در مسیر رونق تولید قرار دهد.

او با اشاره به مشکلات آذرآب هم گفت: سهامدار شرکت آذرآب بانک کشاورزی است و این واحد صنعتی، نیروی انسانی، حسن سابقه و تجهیزات لازم را دارد و می‌تواند با مدیریت مناسب به رونق گذشته بازگردد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رویکرد دانشگاه‌ها باید به سمت افزایش تولید ناخالص ملی، بهره گیری از ظرفیت علمی باشد و لازم است از ظرفیت هیات علمی دانشگاه‌ها برای کاهش مشکلات صنایع استفاده شود.


بیشتر بخوانید: مهمترین خواسته کارگران هپکو چیست؟ / استاندار مرکزی: مشکل هپکو با یک راه حل انقلابی قابل حل است 


او ادامه داد: تعداد کمی از صنایع، واحد تحقیقات و پژوهش دارند و باید در سال تحصیلی جدید رویکرد دانشگاه‌ها به سمت استفاده از علم و شرکت‌های دانش بنیان باشد.

مهمترین خواسته و اولویت کارگران هپکو

مهمترین خواسته و اولویت کارگران هپکو از مسئولان، تعیین تکلیف سهامدار و رسیدگی به تخلفات انجام شده است و درخواست دارند که با راهکاری کارساز برای خطوط تولید، نقدینگی لازم را برای رونق اقتصادی و پرداخت به موقع حقوقشان فراهم کنند.

کارگران هپکو اتفاق نظر دارند که اعتراضشان کاملا صنفی و برای تعیین تکلیف کارخانه است و با هرگونه بهره برداری و برداشت سیاسی از این تجمع‌ها مخالفند و آن را محکوم می‌کنند.

شرکت هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راهسازی در اراک تاسیس و از سال ۱۳۵۴ شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر می‌تواند ۲۵ نوع ماشین آلات راهسازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید کند که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی، چون ژاپن، آلمان، سوئد است.

شرکت هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به بخش خصوصی واگذار و از این مقطع زمانی به بعد مشکلات آن آغاز شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.