بسته اخبار حوادث ۲۸ شهریور ماه ۹۸؛

برخورد مرگبار تریلی با پیکان در محور زاهدان-خاش/ دستگیری ۲ سارق مسلح سابقه دار در چابهار

مهم‌ترین حوادث امروزپنجشنبه ۲۸ شهریورماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

برخورد مرگبار تریلی با پیکان در محور زاهدان-خاشبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهمترین حوادث امروزپنجشنبه ۲۸ شهریور ماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

تصادف مرگبار در محور خاش

برخورد یک دستگاه تریلی با سواری پیکان در محور" زاهدان-خاش"راننده سالخورده پیکان را به کام مرگ کشاند.

سرهنگ کشواد بهروزی زاده رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان  گفت: یک فقره تصادف فوتی در کیلومتر ۵۵ محور زاهدان-خاش به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله تیم گشت تصادفات پلیس راه به همراه نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او  تصریح کرد: در بررسی‌های عوامل انتظامی در محل حادثه مشخص شد یک دستگاه پیکان سواری با یک دستگاه تریلی اسکانیا به صورت رخ به رخ برخورد کرده است.

سرهنگ بهروزی زاده عنوان کرد: در این حادثه متاسفانه راننده ۶۰ ساله خودرو پیکان به علت شدت جراحات وارده در محل حادثه فوت و جسدش با کمک نیرو‌های امدادی به سردخانه منتقل شدند.

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: کاشناس تصادفات پلیس راه علت تامه تصادف را انحراف به چپ سواری پیکان اعلام کرده است.

او  با توجه به دو طرفه بودن اکثر محور‌های مواصلاتی استان از رانندگانی که قصد تردد در این محور‌ها را دارند، خواست در مسیر مجاز خود حرکت کنند و از تجاوز به چپ بپرهیزند تا سفری ایمن برای خود و دیگران به همراه داشته باشند.

دانشجویان مراقب جرایم سایبری باشند

با توجه به نزدیک شدن ایام ثبت نام و پرداخت اینترنتی شهریه دانشگاه‌ها، افراد سودجو اقدام به سوء استفاده از حساب‌های بانکی شهروندان می‌کنند.

سرهنگ مرتضی بزی سرپرست پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در مورد استفاده دانشجویان از نت سرا‌ها بیان کرد: دانشجویان در صورت امکان از رایانه‌های عمومی برای پرداخت اینترنتی شهریه استفاده ننمایند و هرگز اطلاعات شخصی و حساب بانکی خود را در اختیار فرد یا افراد حاضر در کافی‌نت‌ها قرار ندهند و در این خصوص از افراد مطمئن کمک بگیرند.

او یادآور شد: دانشجویان در هنگام پرداخت‌های اینترنتی دقت لازم را در خصوص درگاه‌های بانکی جعلی (فشینگ) نمایند. برای وارد کردن اطلاعات حساس مانند رمز عبور و نام کاربردی همیشه از وب سایت‌های ایمن که آدرس آن‌ها با https:// شروع می‌شود، استفاده کرده و از وب سایت‌هایی که آدرس اینترنتی آن‌ها با http: شروع می‌شود، برای وارد کردن اطلاعات حساس استفاده ننمایند.

سرهنگ بزی تاکید کرد: در صورت وارد نمودن اطلاعات حساب مالی خود از صفحه کلید‌های مجازی تعبیه شده در صفحات پرداخت (درگاه‌های بانکی) یا کیبورد مجازی ویندوز استفاده نمایند و در صورت امکان بعد از انجام عملیات پرداخت به دستگاه‌های خودپرداز مراجعه کرده و رمز دوم کارت خود را تغییر دهند.

او  افزود: کاربران باید برنامه‌های کاربردی و به ویژه مرورگر اینترنت خود را بروز نگه دارند، زیرا بیشتر بدافزار‌ها از حفره‌های امنیتی نسخه‌های تاریخ گذشته برای نفوذ استفاده می‌کنند. در ضمن قبل از انجام تراکنش‌های بانکی به وسیله تلفن‌های هوشمند نسبت به فعال بودن فایروال و نصب آنتی ویروس اقدام نمایند.

سرپرست پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در پایان در مورد اینترنت رایگان در مراکز عمومی توصیه کرد: ناامن بودن برخی از شبکه‌های وای فای رایگان در مراکز عمومی در سطح شهر و اتصال افراد به این شبکه‌ها در برخی موارد منجربه هک دستگاه قربانی و در نهایت دستیابی مجرمین اینترنتی به اطلاعات شخصی شده که این باعث سوء استفاده از آنان می‌شود. در نتیجه دانشجویان عزیز برای انجام تراکنش‌های بانکی و پرداخت شهریه از شبکه‌های بی‌سیم در مراکز عمومی خودداری کنند.

سارقان مسلح شناسایی شدند 

با تلاش ماموران پلیس آگاهی شهرستان چابهار ۲ سارق مسلح سابقه دار دستگیر و ۴ فقره سرقت مسلحانه کشف شد.

سرهنگ "حیدر علی کیخا مقدم" ب فرمانده انتظامی شهرستان چابهار گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت مسلحانه موتورسیکلت و گوشی موبایل در خیابان امام شهر چابهار با توجه به حساسیت موضوع، تیمی از پلیس آگاهی وارد عمل شدند.

سرهنگ "حیدر علی کیخا مقدم" بیان کرد: مأموران پلیس پس از بررسی اظهارات فرد مالباخته و یک سری تحقیقات میدانی متهمان را شناسایی و شب گذشته در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

او  با اشاره به کشف یک قبضه کلت کمری و یک قبضه شمشیر از مخفیگاه متهمان ابراز داشت: متهمان ۲۸ و ۲۳ ساله که افرادی سابقه دار و اعتیاد شدید به ماده مخدر شیشه دارند در بازجوئی‌های به عمل آمده تاکنون به ۴ فقره سرقت مسلحانه موتورسیکلت، گوشی تلفن همراه، وجه نقد و مدارک هویتی از شهروندان در شهرستان چابهار اعتراف کردند.

سرهنگ حیدر علی کیخای مقدم خاطر نشان کرد: با هماهنگی مقام قضائی تحقیقات از متهمان برای کشف سایر سرقت‌های احتمالی ادامه دارد.

توقیف پژو حامل ۳۰۰ میلیون ریال پارچه و البسه قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان "سراوان" از توقیف یک دستگاه پژو ۴۰۵ حامل ۳۰۰ میلیون ریال پارچه و البسه قاچاق خبر داد.

سرهنگ احمد آذرکیش  گفت:  مأموران کلانتری ۱۲ این فرماندهی حین گشت زنی در بلوار بهداشت شهر سراوان به یک دستگاه پژو ۴۰۵ مشکوک شدند.

او افزود: ماموران این فرماندهی پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۱۲ هزار متر پارچه، ۴۹ طاقه پارچه چادری رنگی، ۳۰ شلوار کتان قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان با بیان اینکه ارزش ریالی کالا‌های کشف ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده، خاطر نشان کرد: خودرو توقیف و فرد متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دستگیری سارق حرفه‌ای با ۱۷۰ میلیون ریال اموال مسروقه

مأموران کلانتری ۱۲ شهرستان "زابل" با دستگیری سارق حرفه‌ای ۱۷۰ ریال اموال مسروقه، پرده از ۴ فقره سرقت برداشتند.

سرهنگ غلامرضا میر شکاری جانشین فرمانده انتظامی شهرستان زابل  گفت: در پی سرقت بیش از ۱۰۰ کیلوگرم لوله پلی اتیلن از یک شرکت خصوصی در حاشیه شهر زابل موضوع در دستور کار مأموران کلانتری ۱۲ قرار گرفت.

او افزود: تیم تجسس کلانتری ۱۲ با جمع آوری سرنخ‌های موجود و انجام یکسری تحقیقات میدانی در کمتر از ۲۴ ساعت سارق را شناسایی و در عملیاتی ضربتی، در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ میر شکاری تصریح کرد: سارق ۲۱ ساله پس از انتقال به کلانتری در تحقیقات اولیه منکر هر گونه سرقت شد، ولی پس از رو به رو شدن با مدارک و مستندات محکم پلیس به سرقت لوله‌های پلی اتیلن و فروش آن‌ها به فردی مالخر اعتراف کرد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان زابل خاطر نشان کرد: تیم رسیدگی کننده پرونده با اطلاعات بدست آمده با هماهنگی قضائی مالخر را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش علاوه بر کشف لوله‌های پلی اتیلن مسروقه، ۲۳ دستگاه موتور کولرآبی و ۲ دستگاه پمپ چاه آب سرقتی نیزکشف کردند.

سرهنگ میر شکاری با اشاره به اینکه ارزش مالی اموال مسروقه کشف شده ۱۷۰ میلیون ریال می‌باشد گفت: سارق در بازجوئی‌های تکمیلی به ۴ فقره سرقت دیگر از اماکن خصوصی سطح شهرستان زابل اعتراف کرد.

او در پایان خاطر با اشاره به معرفی متهمان به مقام قضائی از شهروندان خواست به منظور پیشگیری از وقوع هر گونه سرقت کلیه موارد مشکوک را از طریق تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

واژگونی تریلی راننده  را به کام مرگ کشاند

واژگونی یک دستگاه تریلی در محور "میرجاوه-زاهدان" راننده ۴۲ ساله را به کام مرگ کشاند.

سرهنگ کشواد بهروزی زاده رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان گفت: یک فقره تصادف فوتی در کیلومتر ۳۰ محور میرجاوه -زاهدان به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش و بلافاصله تیمی از پلیس راه به همراه نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او  افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد یک دستگاه تریلی به رانندگی مردی جوان از جاده منحرف و واژگون شده است.

سرهنگ بهروزی زاده تصریح کرد: در این حادثه متاسفانه راننده ۴۲ ساله خودرو به نام مصطفی به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و جسدش با کمک نیرو‌های امدادی به سردخانه منتقل شد.

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: کارشناس تصادفات پلیس راه علت تامه تصادف را خستگی و خواب آلودگی راننده اعلام کرده است.

او  از رانندگان خواست ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و توجه به هشدار‌ها و توصیه‌های پلیس به ازای هر دو ساعت رانندگی حداقل پانزده دقیقه استراحت در برنامه سفر خود داشته باشند تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار