وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

تدوین برنامه ای برای حمایت قاطعانه از صاحبان اندیشه / باید علوم انسانی میان نخبگان توسعه پیدا کند

حاجی میرزایی گفت: برنامه ای برای حمایت قاطعانه از صاحبان اندیشه تدوین می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم تجلیل از مدال آوران المپیاد‌های علمی سال ۹۷ که در تالار حافظ برگزار شد، اظهار کرد: پیشرفت و تعالی فصل مشترک همه جوامع است البته ممکن الگو‌ها و تلقی از پیشرفت متفاوت باشد، اما اینکه همه در جستجوی تعالی هستند، تردیدی نیست.

او ادامه داد: پیشرفت هر جامعه با هر آرمان و مقصدی نیازمند سرمایه انسانی مالی و تکنولوژی است کشور‌ها می‌توانند سرمایه مالی و تکنولوژی را از دیگران وام بگیرند، اما سرمایه انسانی بی‌بدیل‌ترین سرمایه جامعه است.

حاجی میرزایی بیان کرد: کشور‌هایی بسیاری با توانمندی مالی داریم، اما به دلیل کاستی نیروی انسانی قادر به بهره وری نیستند، برخورداری از سرمایه انسانی توانمند از شاخص‌های اصلی بهره‌وری است.

پایدار نبودن پیشرفت مبتنی بر سرمایه زیاد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پیشرفت مبتنی بر سرمایه زیاد پایدار نیست، تصریح کرد: پیشرفتی که مبتنی بر نیروی انسانی باشد، پیشرفتی والاست، آنچه در اقتصاد مقاومتی پیگیری می‌کنیم، روح کلی آن افزایش توانمندی ملی است، و دستیابی به حدی از صلاحیت‌هاست تا جامعه روی پای خودش بایستد.

او با بیان اینکه سرمایه انسانی هسته اصلی پیشرفت کشور است، ادامه داد: حال خوب المپیادها ناشی از حال خوب المپیادی‌ها ‌است اما این به معنای نفی مشکلات نیست.

حاجی میرزایی بیان کرد: هر جا سخن از فتح قله‌های بزرگ در میان است، انسان های بزرگ حضور دارند، این انسان ها یا راهی می‌یابند یا راهی می‌سازندو باید همواره در صدد یافتن راه های درست باشیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: وطن فصل مشترک همه ما برای سرافرازی است، بیشترین آمال جامعه ما بر دوش توانمندترین‌ها و آگاه ترین‌‌هاست.

او ادامه داد: هرکه آگاه تر و هوشیار تر باشد، مسئول تر است، هر کسی که قله های علم را در نوردیده است، بار مسئولیت بیشتری دارد و بنده تمام تلاشم را برای حل مشکلات خواهم کرد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه توفیقات خوبی در حوزه علم داشتیم، گفت: در تجاری سازی و تولید ثروت از اختراعات با مشکلاتی مواجه هستیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این زنجیره را باید کامل کرد و یکی از مسائل کلیدی سند تحول بنیادین استفاده از ظرفیت های تعلیم و تربیت در بهبود مسائل جامعه است.


بیشتر بخوانید: آخرین جزئیات از اختلافات بین مدارس و بنیاد شهید


او بر تقویت علوم انسانی تاکید و اظهار کرد: بهخشی از مشکلات جامعه ناشی از کاستی در علوم انسانی است، سازمان استعدادهای درخشان هم باید فصل بلندی برای توسعه علوم انسانی در میان نخبگان ایجاد کند.

حاجی میرزایی بیان کرد: از مسئول این سازمان می‌خواهم در چهارچوب برنامه راهبردی نخبگان، برنامه ای را ظرف دو ماه برای حمایت قاطعانه از نخبگان و صاحبان اندیشه در آموزش و پرورش تهیه کنند و پیگیر تدوین و اجرای آن هستم.

حاجی میرزایی در جمع خبرنگاران خبرنگاران در حاشیه این مراسم درباره سیاست آموزش و پرورش برای توسعه مدارس دولتی اظهار کرد: در چهل سال گذشته توفیقات بزرگی برای توسعه کمی داشتیم و اما اولویت امروز توسعه کیفی این مدارس است

او درباره حمایت از نخبگان گفت: نخبگان را مورد حمایت قرار می‌دهیم و به خانم مهاجرانی هم گفتم تا برنامه ای را در چهارچوب سند تحول بنیادین برای حمایت از نخبگان تدوین کند که به موضوعاتی همچون اشتغال آنها هم توجه کند.

حاجی میرزایی درباره پرداخت معوقات فرهنگیان گفت: فرهنگیان معوقه ندارند و فقط حق التدریس برای همکاران بافی مانده است که پرداخت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۷:۳۰ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
آقای وزیر حق التدریس نیروها پرداخت نشده و سال تحصیلی داره شروع میشه شما دنبال مطالب حاشیه ای هستید؟!!چرا؟!معلم چه گناهی کرده؟!!
آخرین اخبار