نماینده مردم قم در مجلس گفت:مردم قم اطلاعات کافی درباره بازآفرینی شهری ندارند،نیازمند اطلاع‌رسانی کافی در این زمینه هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنوری،نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه قم در سالن جلسات استانداری گفت: برای بازآفرینی شهری باید درک درستی در بین ساکنان این محدوده از شهر به وجود آورد.

او ادامه داد:برای احیای بافت‌های فرسوده اطلاع‌رسانی کافی در بین مردم و سرمایه‌گذاران استان صورت نگرفته است. 

در استان قم، یک هزار و ۴۳۵ هکتار فرسوده و ۳۱۵ هکتار بافت تاریخی وجود دارد؛ از مجموع ۱۲ هزار و ۹۳۲ هکتار از اراضی کل شهر، ۳۰ درصد آن معادل چهار هزار و ۱۳۳ هکتار که ۷۱۵ هزار جمعیت دارد، نیازمند بازآفرینی شهری است.

ذوالنوری در ادامه با اشاره به نقاط حادثه‌خیز روستایی گفت: برنامه رفع این نقاط حادثه‌خیز در بودجه سال جاری استان پیش‌بینی‌نشده که باید اطلاعات لازم برای اختصاص این اعتبارات در اسرع وقت انجام بگیرد.

او عنوان کرد: بسیاری از نقاط حادثه‌خیز و ناایمن استان با اعتبارات محدود نیز قابلیت توسعه و تعریض داشته و باید نسبت به این مسائل حساسیت بیشتری در بین مسئولان ایجاد شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتصال راه مشهد اردهال شهر کاشان به قم نیز ابراز کرد: با اجرای این طرح منطقه کهک و فردو از حالت بن‌بست فعلی خارج‌شده و توسعه‌یافتگی منطقه وضعیت مطلوب‌تری به خود می‌گیرد.

او اضافه کرد: این محور مسیر پرترددی نبوده و درمجموع مشکل خاصی در رابطه با مباحث ترافیکی و حمل‌ونقل به استان تحمیل نمی‌کند.

انتهای پیام/ش

جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار