نگرانی از وقوع حوادث غیرقابل جبران در مدرسه روستای داروکان نیکشهر

فرسودگی کلاس‌های درس در مدرسه روستایی داروکان نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان یکی از نگرانی‌هایی است که اگر توجه جدی به آن نشود حوادث ناگوار و خسارت‌های جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  فرسودگی کلاس‌های درس در مدرسه روستایی داروکان در جنوب استان سیستان و بلوچستان شهرستان نیکشهر یکی از نگرانی‌هایی است که اگر توجه جدی به آن نشود حوادث ناگوار و خسارت‌های جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

کلاس‌های غیراستاندارد، فرسوده که هر لحظه امکان وقوع حادثه‌ای را نوید می‌دهد. حتی نگاه به تصاویر این مدارس نگرانی از آینده را بیشتر از گذشته در دل ایجاد می‌کند. مرور حوادثی همچون مدرسه شین آباد و فروریختن دیوار مدرسه در خاش که منجر به شهادت یکی از آموزگاران فدکار خاشی شد. اولیا را نگران‌تر از گذشته می‌کند.

نگرانی از وقوع حوادث غیرقابل جبران در مدرسه روستای داروکان شهرستان نیکشهر

عبدالمجید رییسی، دهیار روستای داروکان در تشریح مسائل و مشکلات مدرسه این روستا گفت: عمر مدرسه دخترانه عفت داروکان بیش از سه دهه است و این مدرسه قدیمی امروز تبدیل به بنایی فرسوده شده که نیازبه تخریب و احداث مدرسه جدید را دارد و با توجه به کمبود فضای آموزش در حال حاضر نسبت به آمار بالای دانش آموزان مناسب نیست.

متأسفانه ساختمان این مدرسه اصلاً ایمن نیست و هر روز بخشی از سنگ دیوار و ساختمان می‌ریزد. علاوه بر شکستگی کف ساختمان، در و پنجره‌های مدرسه هم بسیار فرسوده است. فرسودگی سیم‌کشی داخلی برق ساختمان نیز یکی دیگر از معضلات نگران‌کننده است که احتمال آتش‌سوزی را زیاد می‌کند.

نگرانی از وقوع حوادث غیرقابل جبران در مدرسه روستای داروکان نیکشهر

دهیار روستا داروکان بیان کرد: با این اوصاف وقوع هر حادثه‌ای در این مدرسه محتمل است و سلامت و امنیت دانش‌آموزان را تهدید می‌کند و هنگام بارش باران، آب از طریق سوراخ‌های سقف به داخل کلاس‌ها نفوذ می‌کند و باعث می‌شود که آب فراوانی در کلاس‌ها جمع شود.

این امر عملا برگزاری کلاس‌ها را تا یک هفته مختل می‌کند. در صورت طوفانی بودن هوا نیز، گرد و خاک از کف و اطراف به درون نفوذ خواهد کرد و باعث اختلال در کلاس‌ها می‌شود.

او  در پایان از مسئولان درخواست رسیدگی به وضع مدارس فرسوده را جدی بگیرند تا در آینده شاهد اتفاقات جبران‌ناپذیر نباشیم.

انتهای پیام/ع

فرسودگی کلاس های درس در جنوب سیستان وبلوچستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار