سرلشکر رحیم صفوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه:

ترامپ با حسرت تسلیم ملت ایران به تاریخ خواهد پیوست

مشاور عالی رهبر انقلاب در امور نظامی گفت: ترامپ هم به تاریخ خواهد پیوست و رهبری خردمندانه رهبر معظم انقلاب سد تحریم‌های ظالمانه را خواهد شکست.

رحیمبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور نظامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران دو رخداد عظیم پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و حتی مدافعان حرم را نشأت گرفته از عاشورای حسینی دانست و گفت: سال گذشته پس از راهپیمایی عظیم اربعین، در اصفهان خدمت آیت‌اللّه ناصری رسیدم و ایشان فرمودند به واسطه راهپیمایی اربعین مردم جهان برای ظهور آماده می‌شوند.

سرلشکر رحیم صفوی در ادامه افزود: پیروزی‌های ملت ایران در انقلاب و دفاع مقدس نظام سلطه را در منطقه غرب آسیا مغلوب کرد.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه کربلای ایران در راستای کربلای حسینی معنا پیدا می‌کند، گفت: فرزندان شما در سپاه، بسیج، ارتش و جهاد سازندگی که در غرب کشور، شلمچه و فکه جنگیده‌اند، اگر در روز عاشورا بودند کنار حسین بن علی(ع) می‌جنگیدند.

سرلشکر رحیم صفوی با بیان اینکه فلسفه عاشورا با فلسفه ظهور پیوند دارد، اظهار داشت: همین مسائل ۴۰ سال گذشته در پیروزی انقلاب، دفاع مقدس، فلسطین، سوریه، عراق و یمن شاید زمینه‌ای برای ظهور ولایت عظمای حضرت مهدی (عج) باشد.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران ادامه داد: همان طور که خون فرزندان شما راه کربلا و اربعین را باز کرد، خون شهدای مدافع حرم راه قدس را باز خواهد کرد.

مشاور فرمانده کل قوا وعده رهبر معظم انقلاب در مورد اینکه رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید را روزیِ خداوند برای مسلمین دانست.

رحیم صفوی با طرح سوالی مبنی بر اینکه پس از ۳۰ سال آمریکا و متحدانش در منطقه غرب آسیا قوی‌تر هستند یا محور مقاومت، افزود: واقعیت این است که متحدین انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت با داشتن توانمندی‌ها و ظرفیت‌های عظیم مردمی و انسان‌هایی که از نظر شخصیتی هوشمند، شجاع و باایمان و باانگیزه هستند و اهداف حق‌طلبانه و عدالت‌خواهانه دارند از متحدین آمریکا در منطقه قوی‌تر شده‌اند.

او در ادامه گفت: نیرو‌های محور مقاومت از آمریکایی‌ها هم قوی‌تر شده‌اند و دلیل آن، این است که آمریکایی‌ها و دوستانشان یک جریان سلطه‌گر شیطانی هستند، اما در مقابل، متحدین انقلاب اسلامی به دنبال اهداف حق‌طلبانه و ایجاد صلح و امنیت در کشور‌های خود و منطقه هستند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه راهبرد انقلاب اسلامی طی سی سال گذشته اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا را با شکست مواجه کرده است اظهار داشت: همه سیاستمداران و استراتژیست‌های جهانی و منطقه‌ای قدرت نفوذ سیاسی و معنوی انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت را از دریای مدیترانه تا دریای سرخ و اقیانوس هند درک می‌کنند.

او با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها به راستی پس از ۱۸ سال از اشغال افغانستانِ مظلوم، آیا توانستند آسایش و امنیت و رفاه و پیشرفت را برای ملت افغانستان فراهم کنند؛ گفت: راهبرد آمریکایی‌ها در افغانستان و عراق با شکست مواجه شده است. آیا ائتلاف آمریکایی‌ها برای سرنگونی دولت قانونی بشار اسد و راه‌اندازی داعش طی هفت سال که مسلمانان را هم در سوریه و هم در عراق کشتند و میلیارد‌ها دلار خسارت به بار آوردند و مسلمانان سنّی را هم کشتند، با پیروزی توأم بود و یا راهبرد‌های انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت اهداف آمریکا را در سوریه، عراق و لبنان با شکست مواجه کرد؟

رحیم صفوی ادامه داد: رئیس جمهور کنونی آمریکا به نظر می‌رسد از تعادل و عقلانیت رفتاری و خردمندی که شایسته یک رئیس‌جمهور است خارج شده است و مردم آمریکا دچار بدترین رئیس جمهور شده‌اند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با تاکید بر اینکه هم طرح خاورمیانه جدید بوشِ پسر با شکست مواجه شد و هم طرح معامله قرن دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا با شکست مواجه شده است، اظهار داشت: آمریکایی‌ها و جبهه متحد آنان مجبور به عقب نشینی از افغانستان و غرب آسیا خواهند شد؛ همانطور که ارتش سرخ اتحاد جماهیر شوروی بعد از ۱۰ سال که در افغانستان بود توسط ملت افغانستان از آنجا خارج شد؛ آمریکایی‌ها هم بعد از ۱۸ سال توسط مردم افغانستان همچون علف‌های هرز از این کشور خارج خواهند شد.

او با بیان اینکه به نظر می‌رسد قدرت آمریکا در غرب آسیا رو به افول و نزول است؛ گفت: متحدان آمریکا همچون رژیم صهیونیستی زمانی شعار نیل تا فرات را می‌دادند اما اکنون می‌توانیم شکست‌هایشان طی ۳۰ سال گذشته را ببینیم. دوستان دیگر آمریکا مثل برخی کشور‌های عربی در یک راهبرد غلط که صهیونیست‌ها یا آمریکایی‌ها و مشاوران صهیونیستی ـ آمریکایی برای فروش میلیارد‌ها دلار سلاح در مغز و فکر این‌ها انداخته‌اند با تجاوز به یمن و پنج سال کشتار مردم مظلوم و حتی محاصره همه راه‌ها و بنادر یمن، کاری کرده‌اند که مواد غذایی و دارو به مردم این کشور نرسد، ولی سوال این است که آیا این دو کشور عربی پیروز شدند یا مجبور هستند عقب‌نشینی کنند؟

رحیم صفوی به خرمندان کشور‌های عربی توصیه کرد تا تاریخ شجاعت و ایثارگری ملت یمن را بخوانند و افزود: یمنی‌ها چندین هزار نیروی مصری را که در سال ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۷ یمن را اشغال کرده بودند، کشتند و آن‌ها را بیرون کردند. آن زمان ملک فیصل پادشاه عربستان و جمال عبدالناصر رئیس جمهور مصر بود و هم عربستان و هم مصر تاریخ شجاعت مردم یمن را می‌دانند. اگر هم‌اکنون یمنی‌ها با عملیات مقابله به مثل از خودشان دفاع می‌کنند، این یک حق و دفاع مشروع است.

سرلشکر رحیم صفوی با تشریح بازیگران منطقه غرب آسیا گفت: رهبری شجاعانه سیدحسن نصراللّه را با رهبری نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مقایسه کنید و بیینید کدام یک شجاعت بیشتری دارند. آیا رهبران این کشورها قابل مقایسه هستند؟ یکی از صحنه‌های اقتدار ملت ایران این است که دولت و ملت ایران در دل معادله و توازن منطقه‌ای قرار گرفتند و در پیروزی‌های منطقه حرف اول را می‌زنند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه ملت ایران به دنبال صلح آمریکایی نیست افزود: ملت شجاع ایران همواره به دنیال صلح و امنیت هستند، البته نه آن صلحی که پمپئو هفته گذشته از‌ آن حرف زد و می‌خواست افکار منطقه را فریب دهد. کار امثال پمپئو فریب دادن و خدعه کردن است. آمریکایی‌ها در غرب آسیا با شکست مواجه شده‌اند و در مقیاس جهانی در هژمونی قدرت دچار شکست شدند.

سردار رحیم صفوی ادامه داد: قدرت آمریکایی‌ها در حال افول و سقوط است و آنها در تک‌قطبی کردن قدرت و مقابله با ایران شکست خورده است.

او در ادامه گفت: آقای ترامپ به سرنوشت شش رئیس‌جمهور قبل خودش که نتوانستند اراده سیاسی خود را به ملت ایران تحمیل کنند دچار شد. ترامپ هم به تاریخ خواهد پیوست و رهبری خردمندانه رهبر معظم انقلاب سد تحریم‌های ظالمانه را خواهد شکست و غرور و تکبر سیاستمداران آمریکا را لگدمال می‌کند.

سرلشکر رحیم صفوی با بیان اینکه ترامپ تلخ‌ترین تجربه ریاست جمهوری آمریکاست افزود: رئیس جمهور کنونی آمریکا در نتیجه ظلم به ملت ایران دچار بدعاقبتی خواهد شد. ملت بزرگ ایران پس از گذشت سی سال از دوران عزتمند دفاع مقدس با روحیه صبورانه و شجاعانه و رهبری خردمند و حفظ انسجام قوا و ائتلاف با جبهه مقاومت اسلامی، قادر است از کشور، امنیت آن و منافع ملی و منطقه‌ای دفاع کند.

سرلشکر رحیم صفوی با بیان اینکه به فضل الهی و با هوشمندی و صبوری ملت بزرگ ایران و مجاهدت‌های فراموش نشدنی ۲۰۰ هزار شهید، ۳۰۰ هزار جانبار و ۴۰ هزار آزاده، ملت ایران و انقلاب اسلامی به یک قدرت منطقه‌ای در غرب آسیا تبدل شده و شکست‌ناپذیر است، گفت: آمریکایی‌ها اگر به فکر توطئه باشند از دریای مدیترانه تا دریای سرخ و اقیانوس هند به آن‌ها پاسخ خواهیم داد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در پایان افزود: هر حرکت ضدایرانی منطقه را دگرگون می‌کند. آمریکایی‌ها خوب می‌دانند ما از رهبری شجاع و نیرو‌های مسلح قدرتمند برخورداریم. سیاست ما ایجاد صلح و امنیت پایدار در منطقه و خروج نیرو‌های بیگانه است و امیدواریم دشمنان فرامنطقه‌ای ما بدانند ایران قصد تهاجم و کشورگشایی ندارد بلکه به دنبال صلح و امنیت پایدار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار