تصمیمات مسوولان در خصوص وضعیت فضای آموزشی هنرستان کشاورزی یاسوج

مسئولان استانی و شهرستانی تصمیمات لازم در خصوص هنرستان کشاورزی یاسوج اتخاذ کردند.

تصمیمات مسوولان در خصوص وضعیت فضای آموزشی هنرستان کشاورزی یاسوج

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، جلسه کمیته منتخب استاندار کهگیلویه وبویراحمد در شورای آموزش و پرورش استان برای رفع مشکل فضای آموزشی هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی (ره)  در دفتر این هنرستان برگزار شد.

این جلسه با حضور شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد به عنوان نماینده استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش بویراحمد، هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش، الیاس تاج الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی، فرامرز روزبهی معاون آموزشی مرکز تحقیقات، ایوب رضایی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان، علی حسن‌زاده رئیس آموزش و پرورش بویراحمد و سید، ولی موسوی مدیر هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن تبریک فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی گزارشی از وضعیت  تاسیس این هنرستان ارائه کرد و با بیان اینکه سه سال پیش درخواست تاسیس این هنرستان در شورای تحقیقات به آموزش و پرورش استان ارائه شد گفت: بعد از پیگیری‌های متعدد مدیرکل وقت مرکز تحقیقات کهگیلویه و بویراحمد این هنرستان به شکل وابسته طبق اساسنامه مدارس وابسته راه‌اندازی و مورد استقبال دانش‌آموزان قرار گرفت.

او گفت: هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی در سال تحصیلی گذشته در زمینه جذب دانش آموز در بین هنرستان‌های کشور رتبه اول را کسب کرد که امید می‌رود با رفع مشکل فضای آموزشی رشته‌های جدیدی متناسب با بخش کشاورزی برای تربیت نیروی انسانی اضافه شود.

او گفت: برای حل مشکل فضای آموزشی این هنرستان به صورت کوتاه مدت، باید فضای به شکل مستقل در اختیار هنرستان قرار گیرد و در دراز مدت نیز مرکز تحقیقات بر اساس اصول و استاندارد‌های لازم هنرستان‌های کشاورزی چاره‌اندیشی شود.

زارع‌پور افزود: یکی از مشکلات این هنرستان مشترک بودن فضای آموزشی با دو مجموعه سازمان نظام مهندسی و بسیج مهندسین است که اداره آموزشگاه و فعالیت آموزشی دانش‌آموزان را با مشکل مواجه کرده و نیاز است فضای این هنرستان مستقل شود.

این مسئول هشدار داد در صورتی که مشکلات هنرستان کشاورزی یاسوج علی رغم جلسات متعدد در شورای آموزش و پرورش شهرستان و استان حل و چاره اندیشی نشود تعطیل خواهد شد که تبعات منفی اجتماعی در پی خواهد داشت و زیبنده نیست.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش استان نیز با بیان اینکه علی‌رغم موانع مختلف قانونی تلاش کردیم با تعامل با مرکز تحقیقات در بحث نیروی انسانی و مواد غذایی کمک‌هایی را برای راه‌اندازی هنرستان کشاورزی داشته باشیم گفت: رویکرد آموزش و پرورش توسعه رشته‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای و کاردانش است که با توجه به ظرفیت استان انتظار می‌رود در این جلسه مشکل فضای آموزشی هنرستان جهت توسعه رشته‌های متناسب با بخش کشاورزی مرتفع شود.

در ادامه ایوب رضایی گفت: هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی علی‌رغم نوپا بودن در بین هنرستان‌های کشاورزی کشور در زمینه جذب دانش آموز رتبه اول کشوری را کسب کرد که برای استان افتخار بزرگی است.

او با بیان اینکه تاسیس هنرستان کشاورزی یک اقدام ارزشمند جهت تربیت نیروی انسانی در بخش کشاورزی است خواستار حل مشکل فضای آموزشی این هنرستان جهت توسعه رشته‌ای شد.

مدیر هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی با تقدیر و تشکر از استاندار و مسئولان استانی که در جلسه بررسی مشکل فضای آموزشی این هنرستان حضور دارند گفت: از سال گذشته تا‌کنون ده‌ها جلسه برای برون رفت از وضع فعلی این هنرستان گرفته شد که متاسفانه هیچ ثمری را در پی نداشته است.

سید، ولی موسوی با بیان اینکه مشترک بودن فضای آموزشی و اداری برای عوامل اجرایی کاری سخت و بستر ساز هر حادثه احتمالی ناخوشایندی است اظهار امیدواری کرد این فضا جهت تحصیل دانش آموزان به شکل مستقل در اختیار این هنرستان قرار گیرد تا دانش آموزان با آرامش خاطر به تحصیل بپردازند.

او با اشاره به آغاز سال تحصیلی گفت: قریب به ۱۰۰ دانش‌آموز در دو رشته کشت گیاهان دارویی و شیلات در هنرستان کشاورزی یاسوج به صورت شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند که این هنرستان در پایه دهم با کمبود فضای فیزیکی مواجه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه گفت: هنرستان کشاورزی باید در محلی واقع شود که دارای زمین و مزرعه باشد تا دانش‌آموزان با مهارت‌آموزی شیوه‌های مختلف کشاورزی در عمل به خوبی آشنا شوند.

الیاس تاج‌الدینی با بیان اینکه طبق دستور وزارتی باید مکانی در اختیار سازمان نظام مهندسی کشاورزی قرار دهیم گفت: اگر دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان فضایی به شکل موقت در اختیار ما قرار دهند که به شکل کوتاه مدت در اختیار نظام مهندسی برای مدت کوتاهی قرار دهیم نظام مهندسی در این مکان تخلیه و این فضا به شکل مستقل در اختیار هنرستان کشاورزی قرار می‌گیرد.

فرماندار بویراحمد که به عنوان نماینده استاندار ریاست این جلسه را بر عهده داشت گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه کشاورزی بالاخص گیاهان دارویی ظرفیت‌های منحصر به فردی دارد که تاسیس هنرستان کشاورزی در دو رشته گیاهان دارویی و شیلات استارت خوبی برای نگاه به آینده و توسعه سایر رشته‌های کشاورزی متناسب با توسعه استان در این بخش است.

او افزود: برای ادامه فعالیت این هنرستان نیازمند فضای فیزیکی مناسب هستیم که با توجه به وضعیت آبی استان ادامه تحصیل دانش‌آموزان در رشته‌های متناسب با حوزه کشاورزی در استان ضروری است.

شاهرخ کناری افزود: برای حل مشکل فعلی فضایی آموزشی تنها هنرستان کشاورزی استان باید به صورت کوتاه مدت این فضا به شکل مستقل در اختیار این هنرستان قرار گیرد و برای بلند مدت باید مرکز تحقیقات کشاورزی استان فکری اساسی کند و در مکانی که استاندارد‌های لازم را دارد هنرستان کشاورزی احداث کند که فرمانداری ازطریق اعتبارات شهرستانی نیز حمایت لازم را خواهد داشت.

در این جلسه پس از بحث و بررسی پیرامون انتقال سازمان نظام مهندسی کشاورزی فرماندار پیشنهاد داد که چند اتاق در محل جهاد کشاورزی شهرستان که مرتبط با فعالیت‌های نظام مهندسی است در اختیار این سازمان قرار گیرد که به آن مکان منتقل شوند که با مخالفت تاج الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مواجه شد که وی پیشنهاد داد طبقه همکف مرکز تحقیقات برای مدت کوتاهی در اختیار سازمان نظام مهندسی کشاورزی قرار بگیرد که همین پیشنهاد مورد موافقت سایر اعضا قرار گرفت و بنا شد طی نامه‌ای این مصوبه با امضا مدیرکل آموزش و پرورش که دبیری شورای آموزش و پرورش استان را بر عهده دارد جهت اجرا برای استاندار ارسال شود.

پس از این مصوبه فرامرز روزبهی نماینده مرکز تحقیقات که در این  جلسه شرکت کرده بود خواستار توضیحاتی در باره مخالفت با این تصمیم شد که مورد موافقت قرار نگرفت.

گفتنی است در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر ضرورت فعالیت هنرستان کشاورزی دستور داده بود  ظرف ۷۲ ساعت کار گروهی متشکل از فرماندار، تاج الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی، زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش، کشاورز رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان جهت تعیین تکلیف و رفع مشکل فضای فیزیکی هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی تشکیل شود.

انتهای پیام/پ

وضعیت فضای آموزشی هنرستان کشاورزی یاسوج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.