رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان؛

کریمی با شکست حریف روس مقتدرانه به فینال رسید/ امامی به رده بندی رفت و محبی حذف شد

علیرضا کریمی با شکست حریف روس به فینال رقابت‌های چهار وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی جهان در نورسلطان قزاقستان رسید.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های اوزان ۷۰، ۷۴، ۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان و گزینشی المپیک از صبح امروز (جمعه) در سالن باریس شهر نورسلطان قزاقستان آغاز شد و نمایندگان کشورمان به مصاف حریفان خود رفتند.

بر همین اساس در وزن ۹۲ کیلوگرم علیرضا کریمی پس از استراحت در دور اول در دور دوم به مصاف روبایف از مولداوی رفت و با نتیجه ۱۲ بر یک از سد این کشتی گیر گذشت و به یک چهارم نهایی رسید. وی در این مرحله با نتیجه ۱۲ بر ۲ لیوبومیر ساگالیوک از اوکراین را از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی رسید. کریمی در نیمه نهایی مقابل علیخان جبرائیل اف از روسیه با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی دیدار فینال شد.


بیشتر بخوانید:مافیای کشتی در رقابت‌های جهانی/ آزادکار اخراج شده آذربایجانی به جدول مسابقات بازگشت!


در وزن ۷۰ کیلوگرم  یونس امامی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف  اریگلنت پریزرینی از آلبانی رفت و با پیروزی ۱۱ بر صفر به دور سوم رسید. امامی در  این دور مقابل المان دوگدوربک اولو از قرقیزستان با نتیجه ۶  بر صفر پیروز و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر صفر کوجیرو شیگا دارنده مدال نقره آسیا از ژاپن را شکست داد و به نیمه نهایی رسید. امامی در این مرحله مقابل نورکجا کایپانوف قهرمان آسیا از قزاقستان با نتیجه ۷ بر۶  مغلوب شد و به رده بندی رسید. شکست امامی درحالی رقم خورد که وی حریف را خاک کرده و بارانداز هم اجرا کرد اما داوران امتیازات وی را لحاظ نکردند.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم یداله محبی در دور نخست مقابل خودربولگا دورجخاند از مغولستان ۶ بر یک پیروز شد. وی در دور بعد مقابل  نیکولاس گویازدوفسکی دارنده مدال برنز جهان از آمریکا با نتیجه ۵ بر ۲ پیروز شد و به یک چهارم نهایی رسید. محبی در این مرحله مقابل الکساندر خوتسیانیوسکی دارنده مدال برنز اروپا از اوکراین با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب شد و با توجه به شکست آزادکار اوکراینی مقابل گنو پتریاشویلی عنواندار جهان و المپیک از گرجستان، محبی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۷۴ کیلوگرم رضا افضلی در دور نخست برابر خیندری گارزون کابالرو از کوبا به میدان رفت و با نتیجه ۵ بر ۲ شکست خورد و با توجه به شکست ۱۰ بر ۶ این کوبایی در دور بعد مقابل بکزاد عبدالرحمانوف ازبک، افضلی از دور رقابت ها کنار رفت.

گفتنی است در رقابت‌های دو وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان رضا اطری ضمن کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ به دیدار رده بندی وزن ۵۷ کیلوگرم رسید و امیر محمد یزدانی در وزن ۶۵ کیلوگرم از دور رقابت‌های کنار رفت.

گفتنی است مسابقات فینال و رده بندی اوزان فوق بعد از ظهر فردا (شنبه) برگزار می شود که اسامی نفرات راه یافته به فینال به شرح زیر است:

۷۰ کیلوگرم: دیوید بایف (روسیه)- نورکوجا کایپانوف (قزاقستان)

۷۴ کیلوگرم: زائوربک سیداکوف (روسیه) - فرانک چامیزو (ایتالیا)

۹۲ کیلوگرم: علیرضا کریمی (ایران) - جی دن کاکس (آمریکا)

۱۲۵ کیلوگرم: گنو پتریاشویلی (گرجستان) - طاها آکگول (ترکیه)


بیشتر بخوانید:مشخص شدن حریفان احسان پور، تیموری، یزدانی و شعبانی در کشتی آزاد جهان


انتهای پیام/

شانس یک مدل طلا و یک برنز برای ایران در چهار وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار