رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های عراق در قم:

سیاست جبهه مقاومت جذب حداکثری افراد است/هر کاری در منطقه بدون حضور موثر ایران به نتیجه نخواهد رسید

حجت الاسلام حسینی گفت:در کشور عراق به دنبال جذب سلایق و گروه‌های مختلف در جبهه مقاومت هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، حجت‌الاسلام سیدحمید حسینی،رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های عراق روز جمعه در دومین گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و چهارمین همایش هیئت‌های فعال در عرصه اربعین که با همکاری مسجد مقدس جمکران در شبستان کربلا این مسجد مقدس برگزار شد، طی سخنانی با تاکید بر اینکه سیاست جبهه مقاومت با وجود مشکلات و تفاوت سلایق جذب حداکثری افراد است، اظهار کرد: در کشور عراق نیز به دنبال این هستیم تا سلایق و گروه‌های مختلف را به سمت جبهه مقاومت دعوت کنیم.


بیشتر بخوانید؛پایان گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در قم


او اضافه کرد: بعد از صدام، دو جریان بودند که یکی از آن‌ها به دنبال مقاومت سیاسی و دیگری به دنبال مقاومت جهادی بود، اما ما به عنوان نیرو‌های انقلابی به حمایت از هر دو جناح می‌پرداختیم.

رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های عراق با اشاره به اینکه در دورانی حکومتی‌ها در عراق از پرداختن مردم به فرهنگ زیارت و عزاداری جلوگیری می‌کردند، مطرح کرد: مردم عراق با فرهنگ مقاومت به میدان آمده و مقابل ظلم ایستادگی کردند تا به پیروزی رسیدند.

قدرت  جبهه مقاومت رو به رشد است

او عنوان کرد: در دورانی حاکم منصوب آمریکا همراه با نمایندگان ۳۳ کشور دیگر در عراق حضور داشتند و میان شخصیت‌های داخلی نیز اختلاف‌هایی وجود داشت تا اینکه آمریکا به دنبال تحمیل قانونی بود تا در کلام، عراق از بی‌قانونی خارج شود.

حسینی با بیان اینکه سردار قاسم سلیمانی و رزمندگان مقاومت، معادله عراق را به نفع انقلابی‌ها تغییر داده‌اند، تصریح کرد: نیرو‌های جبهه مقاومت عراق افزایش یافته و قدرت این جبهه درحال گسترش است.

او  با تاکید بر اینکه هر کاری در جهان تشیع بدون وجود ایران ابتر است، مطرح کرد: اکنون ایران اسلامی به جایگاهی رسیده که هر کاری بدون حضور این کشور در منطقه دنبال شود، به نتیجه نخواهد رسید.

رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های عراق ادامه داد: سخت‌ترین، بزرگترین و دشوارترین جریان روی زمین موضوع فلسطین است، چراکه همه دنیای مخالف اسلام در کنار یکدیگر قرار گرفته و قطعه‌ای از جهان اسلام را به خود اختصاص داده و بدترین انسان‌های کره زمین را در آن ساکن کرده‌اند.

او بیان کرد: امام خمینی (ره) بعد از پیروزی انقلاب به صراحت مطرح کردند که رژیم صهیونیستی باید نابود شود، درحالی که هیچ جریان سیاسی نمی‌پذیرد که حکومت تازه متولد شده بزرگ‌ترین قدرت‌های دنیا را تهدید کند؛ اکنون به جایی رسیده‌ایم که هیچ کشوری جرأت ندارد به فلسطین نگاه بدی داشته باشد.

رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های عراق از حضور مسئولان مواکب عراقی در حرم‌های امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) یاد کرد و گفت: این افراد با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و سخنان ایشان را راهنمای خود قرار داده‌اند.

او با تاکید بر اینکه حضور زائر اولی‌ها در حماسه اربعین باید از سوی هیئت‌های مذهبی دنبال شود، مطرح کرد: ما باید تلاش کنیم تا حضور حداکثری سلایق مختلف را در اربعین حسینی رقم بزنیم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.