۸ تیم در انتظار لغزش شاگردان مهابادی/ تقابل نیروی زمینی و استقلال خوزستان برای فرار از منطقه خطر

هفته ششم لیگ دسته اول فوتبال کشور فردا (شنبه) با برگزاری دیدار فجر سپاسی و آرمان گهر آغاز خواهد شد.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته ششم رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال از امروز و با برگزاری ۹ دیدار پیگیری می‌شود.

شاگردان مهابادی در اندیشه تداوم صدرنشینی

در نخستین دیدار این هفته فجر شهید سپاسی که هفته گذشته موفق شد با پیروزی در شهرآورد شیراز به صدر جدول صعود کند، این هفته میزبان آرمان گهر سیرجان است که با کسب ۳ امتیاز از ۵ دیدار قبلی خود در رده سیزدهم جدول ایستاده است. شاگردان مهابادی، ۸ تیم ۹ تا ۱۱ امتیازی را پشت سر خود می‌بینند که منتظر لغزش آن‌ها برای رسیدن به صدر جدول هستند و هر نتیجه‌ای به غیر از پیروزی فجر در این بازی خانگی، به احتمال زیاد جایگاه نخست را از آن‌ها خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید: نتایج هفته پنجم لیگ دسته اول فوتبال


قشقایی در ارومیه به دنبال جبران ناکامی هفته‌های گذشته

دومین دیدار این هفته به میزبانی نود ارومیه برگزار خواهد شد. ارومیه ای‌ها که برخلاف فصل گذشته تا به اینجای کار نتایج خوبی کسب کرده اند هم اکنون با ۱۰ امتیاز در رده هفتم جدول ایستاده اند و این هفته میزبان قشقایی بحران زده هستند که فصل را با پیروزی آغاز کرد، اما در ادامه نتوانست نتایج ایده آلی کسب کند تا با ۴ امتیاز در رده دوازدهم جدول جای گیرد.

میزبانی نارنجی پوشان از ملوانان در کرمان

مس کرمان که در فصل جدید مجتبی حسینی را روی نیمکت خود می‌بیند تا پایان هفته پنجم میانگین یک امتیاز از هر بازی را ثبت کرده تا با کسب نتایج ضعیف در رده یازدهم قرار بگیرد. نارنجی پوشان کرمانی این هفته میزبان ملوان بندرانزلی هستند که به دلیل مشکلات مالکیتی، دستخوش تغییر شده و در هفته پنجم سومین مربی را هم روی نیمکت خود دیده است. ملوانان بازی خانگی هفته گذشته را با شکست ۲-۳ برابر خوشه طلایی ساوه به پایان رساندند. شاگردان احمدزاده در بازی خارج از خانه این هفته برابر مس که درصدد جبران نتایج ضعیف هفته‌های گذشته است کار دشواری دارد.

رقابت داماش و گل ریحان برای رسیدن به بالای جدول

۲ تیم گل ریحان البرز و داماش گیلانیان که در هفته‌های گذشته نتایج مشابهی گرفتند این هفته به مصاف یکدیگر می‌روند. هر ۲ تیم با ۹ امتیاز در رده‌های هشتم و نهم جدول قرار دارند و ۳ امتیاز این بازی می‌تواند آن‌ها را از جمع تیم‌های میانه جدولی جدا و به صدر جدول نزدیک‌تر کند. شاگردان محمد نصرتی در تیم گل ریحان میزبان این بازی هستند.

مس رفسنجان در انتظار لغزش فجر سپاسی

مس رفسنجان با یک امتیاز کمتر از فجر شهید سپاسی شیراز در رده دوم جدول قرار دارد. آن‌ها این هفته باید در دیداری خانگی با علم و ادب تبریز که ضعیف‌ترین تیم این فصل تا پایان هفته پنجم بوده دیدار کنند و در صورت پیروزی در بازی برابر علم و ادب و نتیجه نگرفتن رقیب شیرازی می‌توانند در پایان بازی‌های این هفته در رده نخست جدول قرار بگیرند. علم و ادب بدون امتیاز و با تفاضل گل ۱۱- قعرنشین است و شاگردان باهنر در صورتی که بتوانند این هفته شگفتی ساز شوند و برابر میهمان قدرتمندشان به پیروزی برسند، شانس صعود ۲ - ۳ پله‌ای در جدول را خواهند داشت.


بیشتر بخوانید: ساروی جایگزین نجفی در رایکا شد


راه سخت شاگردان کاظمی برای بازگشت به صدر

بادرانی‌ها با تساوی برابر آرمان گهر در دیدار خارج از خانه هفته گذشته، صدر جدول را از دست دادند و با اختلاف یک امتیاز نسبت به صدرنشین به رده سوم سقوط کردند. شاگردان کاظمی برای رسیدن به صدر باید در بازی خانگی این هفته برابر سرخپوشان پاکدشت به پیروزی برسند و منتظر لغزش فجر شهید سپاسی و مس رفسنجان باشند. سرخپوشان با کسب ۷ امتیاز در رده دهم جدول هستند.

میزبانی خوشه طلایی از بابلی‌ها

دیگر دیدار این هفته میان خوشه طلایی ساوه و رایکا بابل برگزار خواهد شد. خوشه طلایی با ۳ پیروزی و ۲ تساوی از بازی‌های گذشته ۱۱ امتیازی است و در رده چهارم قرار دارد. رایکا نیز که صاحب یکی از برترین خط دفاعی‌های لیگ یک است، در حمله خوب کار نکرده و تنها ۱ گل به ثمر رسانده تا در میان تیم‌های قعرنشین باشد. خوشه طلایی میزبان این بازی خواهد بود.

تقابل تیم‌های بالای جدولی در رشت

آلومینیوم اراک از دیگر تیم‌های بالانشین است که با یک امتیاز اختلاف نسبت به فجر سپاسی صدرنشین در رده پنجم جای گرفته است. شاگردان محمود فکری این هفته میهمان سپییدرود رده ششمی هستند که از ۵ بازی گذشته ۱۰ امتیاز کسب کرده است.

مصاف استقلال خوزستان و نیروی زمینی برای فرار از قعر جدول

استقلال خوزستان و نیروی زمینی تهران با کسب ۱ امتیاز در رده‌های شانزدهم و هفدهم جدول قرار دارند و تنها علم و ادب رده هجدهمی پایین‌تر از این ۲ تیم قرار دارد. مصاف قعر نشین‌ها به میزبانی استقلال خوزستان برگزار خواهد شد.


بیشتر بخوانید: ایراندوست: واگذاری ملوان به نوری و زارع تصمیم درستی بود/ اشخاص بومی برای ملوان دلسوزتر و کارآمدتر هستند


برنامه بازی‌های هفته ششم لیگ دسته یک:

  • فجر سپاسی - آرمان گهر  ۱۶:۳۰
  • نود ارومیه - قشقایی شیراز  ۱۶:۴۵
  • مس کرمان - ملوان  ۱۷:۰۰
  • گل ریحان البرز - داماش گیلان  ۱۷:۰۰
  • مس رفسنجان - شهرداری تبریز  ۱۷:۰۰
  • بادران تهران - سرخپوشان پاکدشت  ۱۷:۱۵
  • خوشه طلایی ساوه - رایکا بابل  ۱۷:۱۵
  • سپیدرود رشت - آلومینیوم اراک  ۱۷:۳۰
  • استقلال خوزستان - نیروی زمینی  ۱۸:۴۵

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار