کاهش رشد اقتصادی جهان به کمترین میزان در ۱۰ سال گذشته

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، رشد اقتصاد جهانی را کمترین میزان در ۱۰ سال اخیر پیش بینی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، رشد اقتصاد جهانی را کمترین میزان در ۱۰ سال اخیر پیش بینی کرد.

بر این اساس، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در تازه‌ترین گزارش خود که در لندن منتشر شد رشد اقتصاد جهانی را ۲.۹ درصد پیش بینی و آن را ضعیف‌ترین رشد اقتصادی از سال ۲۰۰۹ اعلام کرد.

این پیش بینی از پیش بینی چهار ماه قبل این سازمان نیز یک دهم درصد کمتر است. این سازمان همچنین پیش بینی رشد اقتصادی ۱۴ اقتصاد از ۱۹ اقتصاد بزرگ جهان را کاهش داده است که انگلیس از جمله انهاست. این سازمان جنگ تجاری به ویژه میان امریکا و چین و برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) را از جمله علت‌های کاهش رشد اقتصاد جهانی اعلام کرده است.

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا در تازه‌ترین اظهارات درباره برکسیت، به ویژه خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا گفت: در صورت جدایی بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا هر دو خسارات فراوان خواهند دید و دست کم تا یک سال با شرایط غیر عادی از لحاظ اقتصادی مواجه خواهند شد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس دیروز اعلام کرد چنانچه نتواند به توافق قابل قبول با اتحادیه اروپا دست یابد گزینه جدایی بدون توافق، گزینه اصلی است.

مهلت تمدید شده انگلیس برای ترک اتحادیه اروپا نهم ابان ماه (۳۱ اکتبر) پایان می‌یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار