جراح و متخصص مغز و اعصاب گفت : هنوز علت مشخصی در خصوص چرایی ابتلای افراد به آلزایمر شناسایی نشده است .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،آرش بستانی جراح و متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه هنوز علت مشخصی در خصوص چرایی ابتلای افراد به آلزایمر شناسایی نشده، گفت : در این بیماری برخی پروتئین‌ها به علت نامعلوم در مغز رسوب میکنند و موجب بروز علائم آلزایمر می‌شوند.

او گفت : این بیماری بطور معمول با افزایش سن در برخی افراد بروز پیدا میکند، بطوری که معمولا یک درصد افراد ۶۰ سال به بالا، ۲۰ درصد افراد ۷۰ سال به بالا و ۳۰ درصد افراد ۸۰ سال به بالا به این بیماری مبتلا می‌شوند و با افزایش سن درصد احتمال ابتلا هم افزایش می‌یابد.

بستانی گفت: کم شدن حافظه نزدیک، اختلالات شخصیتی، گم کردن مسیر، عدم توانایی در انجام کار‌های شخصی و کاهش مهارت‌های فردی از جمله علائم این بیماری است.

این جراح مغز و اعصاب افزود: این بیماران حافظه دور خوبی دارند و تنها حافظه نزدیک آن‌ها دچار اختلال است و از طرفی در برخی موارد پیشرفته بیماری علائمی مانند بدبینی و سوء ظن در گروهی از بیماران بروز پیدا می‌کند.

او با بیان اینکه ابتلا به این بیماری اندکی در زنان بیشتر از مردان است، گفت: امکان ابتلای جوانان به این بیماری وجود ندارد و بروز فراموشی در جوانان علت‌های دیگری دارد که باید شناسایی شود.

بستانی فعالیت زیاد مغزی و مطالعه را راهکار‌های موثر در به تعویق انداختن ابتلا به آلزایمر عنوان کرد وافزود: همچنین ورزش‌های معمولی می‌تواند در تاخیر ابتلا به این بیماری موثر باشد.

او گفت: انجام ورزش‌هایی که در آن احتمال ضربه به سر بالا است از جمله بوکس میتواند احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش دهد.

این متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه درمان قطعی برای آلزایمر وجود ندارد، گفت: تنها با مصرف برخی دارو‌ها در مرحله ابتدایی تا متوسط بیماری، می‌توان از سرعت پیشرفت آن کاسته و علائم آن را کمتر کرد.

او افزود: این بیماری بطور مستقیم موجب مرگ افراد نمی‌شود، اما فرد بیمار با پیشرفت بیماری به دلیل ناتوانی در نگهداری از خود و انجام مراقبت‌های بهداشتی جان خود را از دست می‌دهد .

 

 

انتهای پیام/د

در برخی بیماری پروتئین‌ها به علت نامعلوم در مغز رسوب میکنند

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.