مدیرکل دفتر بازرسی ویژه مبارزه با پولشویی مطرح کرد؛

شناسایی فعالیت‌های زیرزمینی به منظور مقابله با فرار مالیاتی

خانی گفت: سازمان مالیاتی کشور به منظور حذف فرار مالیاتی با ذره بین تحقق عدالت اجتماعی فعالیت‌های اقتصادی زیر زمینی را شناسایی می‌کند.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ایبِنا، هادی خانی مدیر کل دفتر بازرسی ویژه مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی سازمان مالیاتی اظهار کرد: فرار مالیاتی یک نوع دروغگویی، کلاهبرداری، دست در جیب مردم کردن، بهم زدن توازن اقتصادی و ایجاد کردن اختلال در بودجه کشور است. متاسفانه این جرم مرجعیت، منشائیت و محوریت دارد در ایجاد و بروز سایر مفاسد اقتصادی که امروز در قالب کارت‌های بازرگانی اجاره ای، حساب‌های بانکی اجاره ای، جعل اسناد، اجاره یا جعل هویت افراد و ... در حال نمایان شده است.

وی ادامه داد: این پدیده شوم علاوه بر ایجاد چالش‌های جدی برای سازمان امور مالیاتی متاسفانه سایر دستگاه‌های مرتبط از جمله قوه قضائیه، اطلاعاتی، نظامی و امنیتی را در خصوص برخورد با جرائم در حال زایش از این نوع جرم درگیر و هزینه‌های زیادی بر کشور تحمیل کرده است.

مدیرکل دفتر بازرسی ویژه مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی اضافه کرد: سازمان امور مالیاتی به منظور مبارزه با این پدیده شوم، یک سلسله اقداماتی از جمله هوشمند سازی نظام مالیات و تحقق عدالت مالیاتی ریزداده مبنا مبتنی بر عدالت، ثروت و درآمد، شناسایی فعالان اقتصادی و فعالیت‌های اقتصادی زیر زمینی، ساماندهی معافیت‌های مالیاتی، فرهنگ سازی عمومی مالیاتی، آگاه سازی مردم مبنی بردرگیر نشدن در هر نوع فعالیت اقتصادی و در امان بودن از سوء استفاده افراد سودجو در آینده و از همه مهم‌تر هماهنگ سازی ظرفیت‌های موجود کشور در مبارزه با مفاسد اقتصادی در دستور کار خود دارد.

خانی گفت: سازمان مزبور به هر اندازه در این زمینه موفق باشد به همان میزان فشار بر بخش تولید کاسته و حمایت از بخش تولید بهتر و منسجم‌تر قابل انجام است. بدون شک با نمود پیدا کردن این اقدامات ضمن حمایت بهتری از تولید به تحقق درآمد‌های دولت و مدیریت هزینه‌ها در کشور کمک شایان توجهی خواهد شد.

او ادامه داد: خوشبختانه امروز هماهنگی بسیار خوبی با دستگاه‌های اجرایی ذیربط برای مبارزه با فرار مالیاتی در کشور شکل گرفته و با شتاب و سرعت بیشتری در حال انجام است. مدیرکل دفتر بازرسی ویژه مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی در ادامه با اشاره به اینکه سیاست سازمان حمایت از تولید واقعی در کشور است، گفت: این سازمان بخشنامه‌ای به سراسر کشور ابلاغ کرده مبنی بر اینکه اگر فعالان اقتصادی و تولید کنندگان به هر دلیلی بدهکار مالیاتی هستند و جرائمی به سبب این بدهکاری برای آنان تعریف شده اگر اصل بدهی را پرداخت کنند تا ۱۰۰ درصد جرائم مالیاتی آنان قابل بخشودگی است.

خانی تصریح کرد: این نوع برنامه ریزی‌ها و سیاست‌ها برای حمایت از تولید در دستور کار سازمان امور مالیاتی قرار دارد. لازمه حمایت واقعی از تولید مبارزه جدی با فعالیت‌های اقتصادی زیرزمینی و فرار‌های مالیاتی است. تمکین به نظام مالیاتی از جمله مباحث بسیار مهم در دنیای امروزی است.


بیشتر بخوانید:نقش بنگاه‌های کوچک و متوسط در جریان اقتصاد کشور‌ها


او گفت: انتظار می‌رود فعالان اقتصادی شفاف فعالیت‌های اقتصادی خود را به سازمان مالیاتی اعلام کنند، اما برای رسیدن به این نقطه سازمان بر اساس ریزداده‌های اقتصادی که در حال جمع آوری از دستگاه‌های متولی است به دنبال اینکه بزودی بتواند اظهارنامه پیش فرض مبتنی بر داده‌هایی که به دست آورده تولید و ارائه کند.

مدیرکل دفتر بازرسی ویژه مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی، تصریح کرد: به طور کلی از این طریق به فعالان اقتصادی و مودیان مالیاتی پیام خواهیم داد که سازمان اشراف کامل به فعالیت‌های اقتصادی آنان دارد و انتظار می‌رود خود مودیان نهایت همکاری را با سازمان داشته باشند و در ارائه اظهارنامه و همچنین اسناد و مدارک مرتبط با فعالیت‌های اقتصادی به نظام مالیاتی اهتمام بیشتری مبذول دارند.

انتهای پیام/

فعالان اقتصادی شفاف فعالیت‌های اقتصادی خود را به سازمان مالیاتی اعلام کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار