در جلسه شورای عالی هماهنگی سران قوا انجام شد؛

تعیین ساز و کار قیمت‌گذاری حامل‌های انرژی/ هیئت حمایت و نظارت بر واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام معین شد

در جلسه شورای عالی هماهنگی سران قوا، تصمیمات لازم درباره ساز و کار تعیین قیمت حامل‌های انرژی با توجه به شرایط اقتصادی کشور اتخاذ شد.

جلسهبه گزارش  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، چهلمین جلسه شورای عالی هماهنگی سران سه قوه روز شنبه با حضور سران قوا و به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی تشکیل شد.

در این جلسه و در ادامه مباحث مربوط به اصلاح ساختاری بودجه، سازمان برنامه و بودجه گزارش خود را درباره ساز و کار تعیین قیمت حامل‌های انرژی با توجه به شرایط اقتصادی کشور ارایه نمود و تصمیمات لازم براساس استفاده بهینه از مزیت نسبی در انرژی و زنجیره تولید ارزش در اقتصاد کشور، اتخاذ شد.

در این راستا رئیس جمهور تأکید کرد که «هرگونه عواید حاصل از هرگونه اصلاح ساختاری قیمت‌ها صرفاً باید به اقشار کم درآمد و افراد دارای درآمد ثابت انتقال داده شود تا کاهش قدرت خرید آنان با توجه به نوسانات تورمی در حد ممکن جبران شود.»

در بخش دیگری از طرح اصلاح ساختاری، پیشنهادهای مربوط به اصلاح نظام مالیاتی کشور مورد بررسی قرار گرفت و اصول و جهت‌گیری‌های اساسی از قبیل کاهش معافیت‌های مالیاتی، افزایش شفافیت و حمایت از تولید با استفاده از تخفیف‌های هدفمند مالیاتی مورد بحث قرار گرفت.

در ادامه این جلسه؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس سازمان بازرسی کل کشور و رئیس دیوان محاسبات به عنوان اعضای هیأت سه نفره حمایت و نظارت بر واگذاری طرح‌های نیمه تمام تعیین شدند.

این هیأت به عنوان مرجع نهایی تشخیص انطباق تصمیمات واگذاری در استان‌ها با مقررات مربوط را بر عهده دارند. این تصمیم جهت سرعت بخشیدن و رفع ابهامات برای واگذاری و تسریع در تکمیل طرح‌های نیمه تمام اتخاذ شده است.

همچنین مسایل مربوط به بازپرداخت اقساط نیروگاه‌های بخش غیردولتی به صندوق توسعه ملی در راستای سیاست‌ حمایت از مصرف‌کنندگان به هیأت امنای صندوق توسعه ملی ارجاع شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
چرا هر کاری می کنند منت سر اقشار ضعیف میزارن .سال ۹۲ که یدفعه بنزین شد ۱۰۰۰ تومن هم همین حرف را می زدند ولی حالا ببین منظورشون از اقشار ضعیف کیا بوده .متخصصین و مدیران و خود مسوولین واطرافیان با ژنهای خوبشون بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
باز هم افزایش
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۲۳:۱۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
رئیس جمهور به مصوبه مجلس که قانونه در خصوص افزایش حقوق عمل نکرد حالا میخواد عواید گران کردن سوخت رو به آنها برسونه!!!!!!؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
دو ساعت دیگه میشه ساعت یازده .
آخرین اخبار