ظرفیت متروی تهران از اول افزایش می یابد

معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در اطلاعیه ای از افزایش ظرفیت متروی تهران خبرداد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن تبریک سال تحصیلی جدید به همه دانش‌آموزان و دانشجویان، به اطلاع عموم شهروندان محترم تهران می‌رساند که با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و افزایش حضور ناوگان فعال در شبکه مترو، سرفاصله (Headway) حرکت قطار‌ها در سه خط اصلی از این پس به ۳.۵ دقیقه کاهش‌یافته است.

بر این اساس، قطار‌ها در خطوط ۱، ۲ و ۴ مترو از روز اول مهرماه ۱۳۹۸ در ساعات اوج حضور مسافران، هر ۳.۵ دقیقه در ایستگاه‌ها به مسافرگیری خواهند پرداخت و بدین ترتیب ظرفیت پذیرش سفر در این سه خط حدود ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.


بیشتر بخوانید: ایستگاه‌های مترو شاهد-باقرشهر و خط فرودگاه امام خمینی(ره) پذیرش مسافر ندارند


سرفاصله حرکت قطار‌ها در این سه خط مترو، پیش از این هم در دوره جدید مدیریت شهری در دو مرحله از ۶ و ۵ دقیقه به ۴ دقیقه کاهش یافته بود. کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها به معنی کاهش معطلی مسافران و شلوغی ایستگاه‌ها در زمان‌های اوج سفر‌ها در ساعات صبح و عصر است.

خدمتگزاران حوزه حمل‌ونقل شهرداری تهران با اعلام این خبر خوش به شهروندان، ابراز امیدواری می‌کنند که پس از راه‌اندازی خط ۷ و بخشی از خط ۶ در سال جاری، افزایش ظرفیت ۱۵ درصدی خطوط ۱، ۲ و ۴ به کاهش اتلاف وقت، کاهش شلوغی در ایستگاه‌ها، آسودگی خاطر مسافران و نیز تشویق عموم شهروندان به کنار گذاشتن خودرو شخصی و ترجیح استفاده از مترو بینجامد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار