ساخت پنج هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در شهر سرپل‌ذهاب

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه گفت : پنج هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در شهر سرپل‌ذهاب که در جریان زلزله ۲۱ آبان سال ۹۶، تخریب شده بود، ساخته شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،علی فولادی رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه گفت : در مناطق زلزله‌زده شهری استان کرمانشاه در مجموع ۱۲هزار و ۵۰۰ واحد تخریبی زلزله آبان سال ۹۶وجود دارد که از این تعداد ۶هزار و ۵۰۰ واحدمسکونی آن مربوط به سرپل ذهاب است.

او گفت : با توجه به فرصت‌سازی زلزله توسط زلزله‌زدگان با افزودن پیلوت و زیرزمینی‌ها این تعداد به ۹ هزار و۳۰۰ واحد مسکونی در سرپل ذهاب افزایش یافت.

او افزود: ساخت و ساز در شهر سرپل‌ذهاب هم به لحاظ مساحت هم از نظر ارتفاع رشد افزایش قابل توجهی داشته که باعث کند شدن روند کار بازسازی در این شهر شده است.

او گفت: تاکنون پنج هزار و ۵۰۰واحد مسکونی شهری تکمیل و کار احداث دیگر واحد‌ها نیز در دست اقدام است.

او افزود: در زلزله آبان ماه سال ۹۶در مجموع ۱۰۸ هزار واحد مسکونی آسیب دید که از این تعداد ۶۷هزار و ۵۰۰ واحد تعمیری و ۴۱ هزار واحد آن احداثی بود.

او افزود: واحد‌های تعمیری بلافاصله بعد از وقوع زلزله تعمیرات آن‌ها آغاز و تا پایان سال ۱۳۹۷ تمامی آن‌ها مرمت و بازسازی شده و به بهره‌برداری رسید.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه گفت: کاربازسازی واحد‌های احداثی روستایی به پایان رسیده و اگر واحد احداثی در روستا‌ها باقی مانده باشد به علت عدم مراجعه خود مالک و یا از مواردی است که بر اساس فرصت‌سازی برای مقاوم‌سازی واحد‌های فرسوده به واحد‌های احداثی قدیمی افزوده شده است.

فولادی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا پایان عملیات بازسازی در کنار مردم است و تا امروز بیش از سه هزار و ۵۰۰میلیارد تومان به اشکال مختلف در حوزه مسکن در مناطق زلزله زده هزینه شده و در روز‌های آینده نیز مبلغ دیگری در قالب تسهیلات ارزان قیمت برای واحد‌های مسکونی نیمه تمام در نظر گرفته شده که به مردم پرداخت می‌شود.

او افزود: ۱۹۶هزار تن سیمان رایگان و ۹۳هزار تن آهن‌آلات و میلگرد با قیمت یارانه‌ای بین زلزله‌زدگان توزیع شده و همچنان ادامه دارد و این حضور و حمایت بنیاد مسکن تا روزی که آخرین واحد مسکونی به بهره‌برداری برسد تداوم خواهد یافت.

 

 

انتهای پیام/د

۱۲هزار و ۵۰۰ واحد تخریبی وجود دارد

 

برچسب ها: مسکن ، قیمت مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار