صالحی امیری: والیبال ایران شایستگی رسیدن به سکو‌های جهانی را دارد/ در حال تنظیم دفاعیه‌ای قوی برای جودو هستیم

صالحی امیری پس از پیروزی قهرمانی تیم ملی والیبال در آسیا درباره رشته های مختلف ورزش به صحبت پرداخت.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، سید رضا صالحی امیری درباره کسب عنوان قهرمانی آسیا از سوی تیم ملی والیبال ایران بیان کرد: این افتخار بزرگ را به بازیکنان، کادرفنی، فدراسیون والیبال و تمام افرادی که در این رویداد سهمی داشتند تبریک می‌گویم. امشب کام ملت ایران شیرین شد و مردم باید بدانند فرزندان این مرز و بوم کام شان را شیرین خواهند کرد. انشالله تا المپیک ۲۰۲۰ خبر‌های خوشی در راه است. تاکنون بیش از ۲۲ سهمیه المپیک کسب شده و پیش بینی می‌کنیم هر هفته و هر ماه سهمیه‌های جدیدی داشته باشیم.

او افزود: والیبال، بخشی از هویت ورزش قهرمانی است و کنار فوتبال رقابت می‌کند. باور دارم اگر روی این رشته سرمایه گذاری کنیم می‌تواند رقیب جدی‌ای برای فوتبال باشد چراکه به لحاظ جامعه شناسی، مردم ایران به تیمی علاقه دارند که قهرمانی را به ارمغان می‌آورد. والیبال سه دوره در سال‌های ۲۰۱۱، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ قهرمان آسیا شده و ما شایستگی رسیدن به سکو‌های بلند جهانی را داریم.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: بار دیگر این افتخار را به تمام قهرمان‌های مان تبریک می‌گویم. حتی به اهالی زحمتکش رسانه هم تبریک می‌گویم و امیدوارم در آینده خبر‌های خوبی بشنوید. ملتی که در فضای چالش اقتصادی قرار دارد وقتی خبری مانند قهرمانی والیبال در آسیا را می‌شنود خوشحال می‌شود. کام مسئولان و تمام جامعه ورزش هم به دنبال شیرینی ملت شیرین خواهد شد.

صالحی امیری درباره آخرین وضعیت پیگیری‌های کمیته ملی المپیک نسبت به تعلیق جودو گفت: مساله جودو نیاز به بررسی همه جانبه دارد. کمیته ویژه‌ای را با حضور مسئولان فدراسیون، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش تشکیل داده و مکاتباتی با فدراسیون جهانی و کمیته بین المللی المپیک انجام داده ایم. آن‌ها نقطه نظراتی را به ما منتقل کرده اند. اکنون تعلیق فدراسیون جودو به شکل موقت است تا دفاعیات خود را ارائه کنیم. طبق مشورت‌هایی که با حقوق دان‌های متخصص و بین المللی ورزش داشته ایم، در حال تنظیم دفاعیه‌ای قوی هستیم. تا ۵ اکتبر که حدود ۲ هفته دیگر می‌شود برای ارسال این دفاعیه مهلت داریم. اکنون در حال بررسی دقیق حقوقی و ورزشی این ماجرا هستیم. آنچه از نظر من اهمیت دارد این است که ورزش ایران در المپیک ۲۰۲۰ مقتدر و سربلند می‌درخشد. انشالله مشکل جودو هم حل می‌شود.

صالحی امیری درباره بحث تهدید سایر رشته‌های ورزشی کشورمان گفت: هیچ تهدیدی رشته‌های ورزشی ایران را دنبال نمی‌کند.

او درباره استقبال و بدرقه نکردن اعضای تیم ملی بسکتبال ایران که توانستند سهمیه المپیک را کسب کنند از سوی مسئولان کمیته ملی المپیک بیان کرد: تکریم و احترام ما نسبت به تیم‌ها را با استقبال از آن‌ها مقایسه نکنید چراکه این کار زسبا نیست. من در ایام تاسوعا و عاشورا ایران نبودم و بی شک مسئولان وزارت ورزش هم در زمان بازگشت تیم ملی بسکتبال از چین درگیر کار‌های جدی تری بودند. با قهرمانان، تیم‌ها و فدراسیون‌ها رابطه بسیار گرمی داریم. در همین رویداد بسکتبال تمام بازیکنان و اعضای کادرفنی را تشویق کردیم. در مسابقات جهانی کشتی خودم به قزاقستان رفته و با ملی پوشان دیدار کردم. اگر یک روزی امکان حضور ما در فرودگاه فراهم نشده است از آن به عنوان بی حرمتی به یک تیم یا قهرمانان تلقی نشود.

او درباره میزان پاداش ملی پوشان والیبال و بسکتبال ایران بیان کرد: همیشه تیم‌ها مورد تکریم ما هستند که این موضوع صرفا مادی نبوده بلکه تکریم از جنس مادی و معنوی است. تاکنون هم ملی پوشان کشتی فرنگی و هم بسکتبالیست‌ها تکریم و تشویق شدند. درباره والیبال هم این اتفاق می‌افتد، اما از رسانه‌ها تقاضا می‌کنم این موضوع را دائمی نکنند که ما وعده غیرقابل تحقق بدهیم. وظیفه ما و وزارت ورزش دفاع همه جانبه قهرمان‌ها و تیم‌های مان است و از تمام ظرفیت‌های ممکن مانند فضا‌ها و امکانات ورزشی مان هم در این راه استفاده خواهیم کرد. در کل با تمام ظرفیت‌های خود برای کمک به فدراسیون‌ها استفاده می‌کنیم. آنچه انجام می‌دهیم امکان دارد نسبت به نیاز‌ها ناچیز باشد، اما ظرفیت کشورمان هم انشالله ملاحظه می‌شود.

انتهای پیام/

اظهارات صالحی امیری پس از قهرمانی تیم ملی والیبال ایران در آسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار