سردرگمی صنعتگران در پیچ و خم قراردادهای بانکی/ راه رفتن متقاضی تسهیلات بر روی طناب پوسیده بانک

رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات‌خودرو استان سمنان گفت: قرارداد بانک‌ها در اعطای تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت به صنعتگران ضدتولید و مبهم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، رستم سعداللهی رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات‌خودرو استان سمنان گفت: بانک‌ها در ارائه تسهیلات تبصره و بند‌های مختلفی در قراردادنامه می‌گنجانند که از اساس این متن به طور کامل غیرقانونی است.

او اضافه کرد: حتی نسخه‌ای از قرارداد بانک و صنعتگر برای اعطای تسهیلات در اختیار مشتری قرار نمی‌گیرد که این رویه باعث مبهم بودن اصل قرارداد می‌شود.

رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات خودرو استان سمنان با بیان اینکه اعطای تسهیلات به شیوه کنونی از سوی بانک‌های عامل با اصل رویکرد اسلامی و قانون اساسی فاصله زیادی دارد، بیان کرد: مراجع قضایی و بخش‌های نظارتی نسبت به این موضوع‌ها برخورد کنند.

سعداللهی تصریح کرد: تولیدکننده‌ای که برای دریافت تسهیلات اقدام می‌کند مجبور به پذیرش هر نوع تبصره و بندی در قراردادنامه است و در صورت بروز هر مشکلی در بازپرداخت تسهیلات، زندگی متقاضی با امضا تبصره و بند‌های متعدد نابود می‌شود.

او اضافه کرد: اقدام‌های از این دست از سوی بانک‌های عامل به نوعی زورگویی است و باید با این رویکرد‌های مبهم و سردرگم کننده برخورد شود.

رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات‌خودرو استان سمنان ادامه داد: دستگاه‌های امنیتی، نظارتی و قضایی با مطالعه قرارداد بانک‌ها با مشتری، موارد مشکل‌آفرین برای رونق تولید را تفکیک کنند و این بند و تبصره‌های غیرقانونی را به مدیران بالادستی و بانک مرکزی اطلاع دهند.

استان سمنان حدود ۲ هزار و ۱۰ پروانه بهره برداری واحد‌های تولیدی و صنعتی دارد، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و سهم بخش صنعت و معدن از تولید ناخالص استان حدود ۲۲ درصد است.

انتهای پیام / م

قرارداد بانک‌ها در اعطای تسهیلات به صنعتگران ضدتولید است

برچسب ها: صنعت ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار