امسال کرمانشاه ۱۶ روز دمای ۴۰ درجه را گذراند/ پیش بینی بارش ۱۷۰ میلی متری در فصل پاییز

مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: امسال ۱۶ روز در تابستان کرمانشاه دمای ۴۰ درجه و بالاتر از ۴۰ درجه را تجربه کرده است.

امسال کرمانشاه ۱۶ روز دمای ۴۰ درجه را گذراند/ پیش بینی بارش ۱۷۰ میلی متری در فصل پاییزخسروی مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  گفت: امسال ۱۶ روز در تابستان کرمانشاه دمای ۴۰ درجه و بالاتر از ۴۰ درجه را تجربه کرده است.

او بیان کرد: سال گذشته ۴۰ روز دمای ۴۰ درجه و بالاتر از ۴۰ درجه در شهر کرمانشاه داشتیم که امسال نسبت به سال گذشته  از نظر تعداد روز و از نظر دما تابستان خنک تری را پشت سر گذاشتیم.


خسروی گفت:امسال شهر کرمانشاه در گرمترین روز به دمای ۴۳/۲ درجه رسید که در  دو روز بیست و نه تیرماه و پنجم مردادماه رخ داد.


او افزود: سال گذشته دمای شهر کرمانشاه ۴۳/۵ درجه سانتی گراد بود که در پنجم مردادماه اتفاق افتاد.


به گفته این مقام مسئول  گرمترین نقطه استان کرمانشاه ۴۸ درجه در سومار در روز ۲۳ مردادماه  بود که نسبت به سال گذشته ۴۹ درجه سانتی گراد در سومار در روز ۱۳ تیرماه یک درجه کاهش داشت.


مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه در خصوص بارش‌های فصل پاییز گفت: امسال پیش بینی می‌شود در فصل پاییز بارش‌ها نزدیک به نرمال خواهیم داشت که نسبت به سال گذشته کمتر است.


او بیان کرد: سال گذشته در فصل پاییز ۲۹۱ میلی متر بارندگی داشتیم که رقم بی نظیری محسوب می‌شود و  نسبت به نرمال ۸۰ درصد افزایش خواهد داشت.


خسروی گفت: امسال در بهترین حالت برای فصل پاییز  بارندگی در فصل پاییز ۱۷۰ میلی متر بارش  رخ دهد.

 

انتهای پیام/ز

 

پیش بینی وضعیت جوی  فصل پاییز در استان کرمانشاه 

برچسب ها: هواشناسی ، اب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار