حبیبی: بازیکنان جوان را به انتخابی المپیک می‌بریم/ فدراسیون هندبال در گذشته ثبات مدیریت نداشت

سرمربی تیم ملی هندبال کشورمان گفت: به علت نبودن بایکنان لژیونر در تمرینات تیم ملی می خواهیم با جوانانمان به مسابقات انتخابی المپیک برویم.

علیرضا حبیبی سرمربی تیم ملی هندبال در گفت و گو با خبرنگار توپ وتور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت تیم ملی هندبال تا قبل از آغاز مسابقات انتخابی المپیک اظهار داشت: چهارمین اردوی تدارکاتی تیم ملی را بدون حضور بازیکنان لژیونر برگزار کردیم و همچنین در این اردو یک بازی تدارکاتی با تیم ملی جوانان برگزار کردیم و قرار است در این هفته تیم ملی برای حضور در تورنمنت چارجتنبه اصفهان به این شهر سفر کند.

او درباره برگزاری این تورنمنت گفت: قرار است در این تورنمنت تیم ملی عراق به کشورمان بیاید و به همراه تیم ملی جوانان و دو باشگاه اصفهانی ذوب آهن و سپاهان یک بازی چهار جانبه‌ای را برگزار کنیم.

افتخار ماست که بازیکنانمان در خارج از ایران بازی می کنند 

سرمربی تیم ملی هندبال کشورمان درباره دعوت نشدن بازیکنان لژیونر به اردوی تیم ملی و همچنین نبود این بازیکنان نیز گفت: این یک افتخار برای تیم ملی هندبال ایران است که چند بازیکن آن در لیگ‌های معتبر خارجی بازی می‌کنند و علت این که  لژیونر های زیادی داریم وضعیت نابسامان اقتصادی استکه بازیکنان نمی توانند به خوبی تامین شوند. وقتی بازیکنان ما در ایران از لحاظ مالی تامین نباشند سعی می‌کنند به لیگ‌های خارج از ایران رفته تا در آن جا زمینه رشد خود را فراهم کنند.


بیشتر بخوانید: تیم ملی هندبال ایران حریفانش را شناخت


او افزود: از مسابقات آسیایی جاکارتا به این طرف ما دیگر بازیکنان لژیونر خود را در اختیار نداشتیم و ما تمرینات تیم ملی را از آن موقع با حضور جوانان برگزار می‌کنیم و باید با همین بازیکنان جوان هم در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کنیم و امیدوارم که با حضور این جوانان آینده دار که از بازیکنان با استعدادی هستند ما بتوانیم هندبال کشورمان را تضمین کنیم.

فدراسیون تمام تلاشش را به کار گرفته تا اوضاع را سامان دهد

حبیبی سرمربی تیم ملی هندبال درباره وضعیت پاداش‌ها و حقوق‌های تیم ملی هم گفت: فدراسیون هندبال تمام تلاش خود را در این زمینه به کار گرفته است تا وضعیت اقتصادی تیم ملی را سر و سامان دهد و ما اگر از لحاظ منابع مالی تامین باشیم می‌توانیم بازی‌های تدارکاتی خوبی را با تیم‌های قدرتمند جهان برگزار کنیم. زیرا بازیکنان ما اکثراً جوان هستند و بازی با تیم‌های سطح بالا می‌تواند به تجربه آن‌ها در بازی‌ها مهم کمک کند.


بیشتر بخوانید: برنامه هندبالیست‌ها در جاکارتا/ گام نخست نبرد با مالزی


او ادامه داد: بازی با تیم‌های ضعیف نمی‌تواند به ما کمکی کند و نقاط ضعف ما را نمی‌تواند نشان دهد همان طور که می‌دانید رقبای اصلی ما مثل عربستان، کره جنوبی، بحرین و کویت اردو‌های خارجی خود را برگزار کرده اند و ما هم باید با امکانات موجود خود اردو‌های تیم ملی را برگزار کنیم و امیدوارم که هر چه زودتر وضعیت مالی فدراسیون هندبال بهتر شود.

هندبال ثبات نداشت 

سرمربی تیم ملی هندبال درباره وضعیت فدراسیون هندبال پس از انتخابات این فدراسیون گفت: بزرگترین ضربه ای که در این چند سال اخیر فدراسیون هندبال با آن مواجه شده است نبود ثبات مدیریت است در این دو سال اخیر حدود ۷ سرپرست و رئیس فدراسیون تغییر کرده اند. با توجه به این که انتخابات فدراسین هندبال اسفند ماه برگزار شد و از آن موقع اولین اردوی خود را خرداد ماه برگزار کردیم، یعنی حدود ۴ ماه قبل از آغا رقابت‌های انتخابی المپیک و همین امر نشان می‌دهد که این فدراسیون هنوز به ثبات مدیریتی نرسیده است.


بیشتر بخوانید: محسن طاهری مدیرعامل باشگاه سپاهان شد


او افزود: اگر فدراسیون هندبال در این مدت ثبات مدیریتی خود را حفظ می‌کرد ما می‌توانستیم اردو‌های بسیار خوبی را با حضور تیم‌های مطرحی برگزار کنیم و از رقبای خودمان عقب نمی‌ماندیم، اما هنوز هم دیر نشده است ما می‌توانیم با حضور جوانان خودمان بهترین عملکرد را در مسابقات انتخابی المیک داشته باشیم.

حبیبی سرمربی تیم ملی هندبال در پایان صحبت هایش درباره بازی‌های تدارکاتی تا قبل از مسابقات انتخاباتی المپیک هم گفت: بعد از پایان تورنمنت اصفهان تیم ملی هندبال به قطر سفر می‌کنیم و قرار است قبل از آغاز مسابقات انتخابی المپیک در این کشور دو بازی تدارکاتی هم با تیم ملی قطر برگزار کنیم تا با آمادگی هر چه بیشتر وارد مسابقات انتخابی المپیک شویم.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از هندبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار