یادواره ۴۴ شهید و دو شهید گمنام مدفون در شهر زاویه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، به مناسبت هفته دفاع مقدس یادواره۴۴ شهیددفاع مقدس و ۲ شهید گمنام مدفون در شهر زاویه با حضور خانواده شهدا، مردم و مسئولان در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

یادواره ۴۶ شهید شهر زاویه

حجت‌الاسلام سید حسین مومنی از اساتید حوزه علمیه قم در این مراسم با اشاره به اینکه نعمت ولایت یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌هاست، گفت: شهدا از نعمت ولایت استفاده حداکثری را کردند و به علت بهره‌مندی از این نعمت به وجه رب تبدیل شدند.

حجت‌الاسلام مومنی با تاکید بر اینکه شهدا زنده اند و نزد پروردگار خود روزی دریافت می‌کنند، تصریح کرد: شهدا به بالاترین رتبه و درجه رسیدند و می‌توانند نزدیکان خود را شفاعت کنند.

او اضافه کرد: هر چند برخی از افراد جوانی خود را برای دنیا هزینه می‌کنند، اما برخی دیگر هم که در زمان انقلاب نبودند و بعد از جنگ به دنیا آمدند حاضر می‌شوند که در مسیر انقلاب و اسلام جان خود را فدا کنند؛ این افراد از عقل خود بیشترین استفاده را کرده‌اند.

بسیاری از افراد به شهدا غبطه می‌خورند

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بسیاری از افراد به شهدا غبطه می‌خورند، اظهار کرد: شهدای نوجوان به بالاترین درجه رسیدند چرا که نسبت به مادیات دنیایی توجهی نداشتند؛ بسیاری از شهدا زن و فرزند داشتند، اما در مسیر انقلاب و اسلام از خانواده خود هم گذشتند.

او با تاکید بر اینکه مراسم یادواره شهدا باید خروجی داشته باشد، گفت: در یادواره شهدا باید ارزش‌های جنگ و جبهه تذکر داده شود؛ انتظار شهدا از نسل کنونی ایثارگری، فداکاری، ایمان، تقوا، اخلاص تبعیت از ولایت فقیه و حرکت در راستای آرمان‌های انقلاب و اسلامی است.

حجت‌الاسلام مومنی در پایان با اشاره به اینکه شهید محسن حججی انقلاب بزرگی را به وجود آورده است، عنوان کرد: شهدای مدافع حرم کمترین دلبستگی به دنیا را داشته و بدون هیچ وابستگی دنیایی به سمت آخرت و سعادت خود حرکت کردند.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.