ناظر گمرکات استان کرمانشاه؛

با رسمی شدن مرزها امکان حمل یکسره کالا فراهم می شود

ناظر گمرکات استان کرمانشاه با اشاره به آمادگی گمرک برای ارائه خدمات در مرزها گفت: با رسمی شدن سه مرز استان کرمانشاه می‌توانیم ترانزیت کالا و حمل یکسره به خاک عراق داشته باشیم.

با رسمی شدن مرزها امکان حمل یکسره کالا فراهم می شودحیدری ناظر گمرکات استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،گفت: طبق تبصره ذیل ماده ۱۰۰ سه مرز سومار شوشمی شیخ صله استان کرمانشاه به عنوان مرز رسمی معرفی شدند.

او بیان کرد:  این مرز‌ها به لحاظ نحوه اجرایی بازارچه مرزی بودند و محدودیت‌هایی در بازارچه‌ها  وجود دارد و تنها عملیات گمرکی فقط صادرات انجام می‌شود، اما با رسمی شدن مرز تمام  فرآیند‌های گمرکی  انواع روش‌های صادرات  تردد مسافر  واردات و ترانزیت نیز صورت می گیرد.

حیدری گفت: در مرز رسمی چند نهاد  شامل نهاد ریاست جمهوری وزارت اطلاعات گذرنامه  سازمان پایانه‌ها مستقر هستند  و گمرک اصلی‌ترین سازمان در حوزه انجام فرآیند گمرکی مرز  به عنوان بهره بردار است.

او افزود: این بازارچه‌ها با دستور دولت به سطح مرز رسمی ارتقا پیدا کردند و تامین زیر ساخت‌های پایانه ها گذرنامه شرایط شروع این مرز‌ها را فراهم می‌کند گمرک نیز در گذشته در این مناطق حضور داشته، اما سطح فعالیت‌های آن کم بود و با رسمی شدن مرز‌ها نیز فعالیت‌ها افزایش می‌یابد.

حیدری با بیان اینکه با رسمی شدن مرز سومار می‌توانیم کالا‌های ترانزیت و حمل یکسره به خاک عراق داشته باشیم گفت: مرز رسمی هیچگاه بسته نمی‌شود و به صورت شبانه روز فعالیت می کند، اما بازارچه در ساعات شب فعالیتی ندارد و کامیون‌های به دلیل نداشتن گذرنامه در عمق گمرک کشور عراق نمی‌توانند بروند، اما در مرز رسمی به دلیل ایجاد زیر ساخت‌های گذر نامه این مشکل نیز برطرف می‌شود.

او افزود: سال 97 در مرز سومار ۹۵۳ میلیون دلار،  در مرز شوشمی ۵۴ میلیون دلار و در مرز شیخ صله ۲۳۴ میلین دلار صادرات داشتیم و هم چنینی ۳۸ میلیون دلار نیز در مرز شوشمی واردات مبادلات مرزی موسوم به کوله بری انجام شده است.

انتهای  پیام/ز

 

۹۵۳ میلیون دلار کالا از مرز سومار صادر شده است 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار