در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ مطرح شد؛

تدوین برنامه راهبردی پوشاک در وزارت صمت/تسهیلات و سرمایه در گردش نیاز اصلی صنعت پوشاک

مدیرکل صنایع نساجی وزارت صمت گفت: امسال برنامه راهبردی پوشاک را تدوین کردیم که کل مسائل این صنعت را در بردارد.

تدوین برنامه راهبردی پوشاک در وزارت صمت/تسهیلات و سرمایه در گردش نیاز اصلی صنعت پوشاکبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  افسانه محرابی مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک و سلولوزی وزارت صمت در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص "داخلی‌سازی ۱.۲میلیارد دلاری صنعت پوشاک تا سال ۱۴۰۰" گفت: وزارت صمت امسال در برنامه‌ای راهبردی توسعه صنعت پوشاک را مد نظر قرار داده که در این برنامه موضوعاتی همچون افزایش ظرفیت تولید، تثبیت و تکمیل ظرفیت‌های خالی، بازسازی و نوسازی واحدها، مطرح شده است.

وی ادامه داد: در این برنامه رفع مشکلات صنعت نساجی با مسائلی همچون بررسی تامین مواد اولیه و تکنولوژی روز، بررسی بازار و برندسازی کالا مد نظر قرار گرفته است.

محرابی تاکید کرد: همچنین امسال  برنامه راهبردی پوشاک را تدوین کردیم که کل مسائل و راهکارهای حل مشکلات این صنعت را در بردارد.

این مقام مسئول با تاکید بر داخلی سازی این صنعت و لزوم ممانعت از ورود پوشاک وارداتی گفت: وضعیت برندسازی در کشور طی چند سال گذشته بهتر شده و اکنون بسیاری از برندهای داخلی ، جایگزین برندهای خارجی می شوند.


بیشتر بخوانید: جولان کت و شلوارهای چینی در بازار/خیاطانی که به دلیل واردات بی رویه بیکار می‌شوند 



ضرورت تامین مواد اولیه و تسهیلات در صنعت پوشاک



در ادامه شهریاری نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک در این خصوص تصریح کرد: در کشور ما فضا برای رشد صنعت پوشاک آماده است. مهمترین مسئله در صنعت پوشاک نبود برنامه ریزی در حوزه تسهیلات و سرمایه در گردش است.

وی افزود: سال گذشته به دلیل ممنوعیت ورود کالای قاچاق، فضا برای این صنعت هم بهتر شد. در همان زمان دو مسئله مهم را مطرح کردیم که یکی سرمایه در گردش واحد‌های پوشاک بود که به دلیل افزایش نرخ ارز و به تبع آن، کاهش توان واحد‌های صنعتی؛ در خواست کردیم با تخصیص تسهیلات ارزان قیمت، کاهش سرمایه در گردش به سرعت جبران شود.

شهریاری ادامه داد: بحث دیگر دسترسی به مواد اولیه بود که برای رقابت با محصولات خارجی این دسترسی باید با سهولت و سرعت صورت بگیرد اما متاسفانه تاکنون وزارت صمت  در این خصوص برنامه‌ای را اعلام نکرده است.

نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک بیان کرد: درخواست ما اینست که برنامه راهبردی صنعت پوشاک به وزارتخانه صمت ابلاغ  و اجرایی شود.

وی تصریح کرد: به تازگی شورای عالی برند‌های پوشاک ایران با تجمیع ۱۰۵ برند پوشاک ایرانی تشکیل شده است که این برند‌ها در حال حاضر در سطح وسیعی از کشور فعال هستند.

شهریاری گفت: رشد صنعت پوشاک مستلزم توسعه برند ها است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار