بهره مندی ۱۴۰۰ مددجوی اردبیلی از کانون‌های تابستانی کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل از بهره مندی یک هزار و ۴۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت از برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی کمیته امداد اردبیل در طول تابستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در مراسم اختتامیه کانون‌های فرهنگی این نهاد که با حضور مسئولان و جمعی از دانش‌آموزان تحت حمایت در مجتمع فرهنگی تربیتی الغدیر برگزار شد، گفت: یک هزار و ۴۰۰ مددجوی تحت حمایت با شرکت در کانون‌های فرهنگی کمیته امداد ضمن غنی‌سازی اوقات فراغت و فراگیری آموزش‌های فنی و تخصصی، بیش از پیش با بیانیه گام دوم انقلاب آشنا شده‌اند.

او با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی دائم و موقت کمیته امداد از ابتدای تیرماه تا آخرین روز شهریور ۹۸ برای غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در حال فعالیت بوده‌اند، افزود: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در این خصوص برگزار شده است تا جوانان تحت حمایت برای تحقق تمدن نوین اسلامی آموزش ببینند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اینکه در بخش‌های بسیاری از بیانیه گام دوم انقلاب، جوانان مورد خطاب قرار گرفته‌اند، بیان کرد: با برگزاری دوره و کارگاه‌های متعدد برای نوجوانان و جوانان تحت حمایت تلاش شد تا آن‌ها نیز همراه با سایر آحاد مختلف جامعه به سوی آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کرده و نقش مضاعفی را ایفا کنند.

دشتی با بیان اینکه غنی‌سازی اوقات فراغت خانوار تحت حمایت و فرزندان آن‌ها یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد است، گفت: در این خصوص برنامه‌های فرهنگی، آموزشی، ورزشی، هنری و اردویی مختلفی برای مددجویان برگزار می‌شود تا مهارت‌های لازم زندگی را بیاموزند.

او به برگزاری اردو‌های درون استانی و برون استانی برای هزار و ۸۰۰ نفر از خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل در طول فصل تابستان اشاره کرد و افزود: ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین مددجویان مهم‌ترین هدف کمیته امداد استان اردبیل در برگزاری اردو‌ها است.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل برنامه‌های هدفمند کمیته امداد برای استعدادیابی، مهارت آموزی و پیشگیری از انحرافات در بین دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت را از دیگر فعالیت‌های مهم این نهاد عنوان کرد و گفت: توانمندسازی فکری و فرهنگی مددجویان، محور اساسی فعالیت‌های کمیته امداد استان اردبیل است که همواره در رأس برنامه‌های این نهاد قرار دارد.

دشتی کسب رتبه برتر کشوری در اردوی آموزشی، زیارتی و تربیتی «سدید» توسط دانشجویان تحت حمایت این نهاد را از جمله موفقیت‌های مهم در عرصه فرهنگی و تربیتی برشمرد و گفت: در جشنواره «وارثین» نیز دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت توانستند با کسب ۱۰ رتبه برتر، به مقام پنجم این مسابقات در بین سایر استان‌های کشور دست یابند.

او با اعلام اینکه کسب رتبه سوم مسابقات کشوری قرآن از دیگر افتخارات نوجوانان و جوانان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل است، بیان کرد: تعالیم اسلامی و قرآنی از اساسی‌ترین مباحث کمیته امداد برای خانوار تحت حمایت است که هر چقدر با این مفاهیم معنوی آشنا شوند به همان میزان مسیر توانمندسازی آن‌ها هموارتر خواهد شد.

دشتی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی و هنری، کتابخوانی، مطالعه و پژوهش، ورزش و برگزاری اردو‌های زیارتی و علمی از جمله برنامه‌های کمیته امداد استان اردبیل برای غنی‌سازی اوقات فراغت مددجویان است، اعلام کرد: برنامه‌های مهارت‌آموزی در ابعاد فنی و حرفه‌ای و مهارت‌های زندگی، گفت‌وگوی جوان، شناسایی مخترعان و نخبگان و اوقات فراغت در محیط مجازی و رسانه از دیگر برنامه‌های این نهاد است.

انتهای پیام/ح

غنی‌سازی اوقات فراغت مددجویان در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.