تقی زاده مطرح کرد؛

‌نمی‌توانیم مهاجرت جمعیت به تهران را کنترل کنیم

معاون استاندار تهران گفت: مهاجرت جمعیت به تهران را تنها به دلیل تمرکز امکانات و نقش فرا ملی پایتخت نمی‌توانیم کنترل کنیم.

‌نمی‌توانیم مهاجرت جمعیت به تهران را کنترل کنیمبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد تقی زاده معاون امور هماهنگی و عمرانی استانداری تهران در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل محیط زیست استان تهران اظهار کرد: براساس وظایف تعیین شده در قانون اساسی برای سازمان محیط زیست کشور، حفاظت از ظرفیت‌های محیط زیست و تضمین بهره‌مندی به جای آن همسوی با توسعه پایدار در عرصه‌های ملی و منطقه‌ای بهم زده است.

وی افزود: یکی از سیاست‌های استانداری تهران توسعه پایدار و موزون استان تهران است و این از اصول جدی است که سازمان محیط زیست براساس اهداف سازمانی تدوین کرده است.

تقی زاده گفت: بحث توسعه پایدار یک امر فراگیر و فرابخشی است و مختص یک سازمان و مجموعه در مقیاس سازمان محیط زیست نمی‌شود و دستگاه‌های استان مکلف به اجرایی کردن آن هستند.

معاون امور هماهنگی و عمرانی استانداری تهران  بیان کرد: ما در یک مساحت کمتر از یک درصدی بیش از ۲۰ درصد جمعیت کشور را در استان تهران جمع کرده‌ایم و این تراکم بالاترین تراکم جمعیت در کشور تلقی می‌شود.

وی افزود: نمی‌توانیم مهاجرت جمعیت به تهران را کنترل کنیم و آن هم به دلیل تمرکز امکانات و به لحاظ نقش و عملکرد فرا ملی تهران است و این امری طبیعی است که جمعیت به تهران هجوم آورد.

معاون امور هماهنگی و عمرانی استانداری تهران  گفت: بیش از ۲۵ درصد صنایع و گردش‌های اقتصادی و مالی کشور در استان تهران اتفاق می‌افتد، همچنین بیش از ۵۰ درصد از مالیات‌های دریافتی از اشخاص مربوط به استان تهران است.

تقی زاده گفت: امیداوریم بتوانیم از ظرفیت استان تهران در زمینه فناوری‌های نوین برای نوسازی صنایع استفاده کنیم.


بیشتر بخوانید: هجوم جمعیت و تمرکز آن در شهر عامل اصلی مشکلات محیط زیستی پایتخت


وی بیان کرد:  عملکرد استان تهران به دلیل شرایط ویژه‌ای که دارد، زیرذره‌بین کل کشور بوده و به عنوان الگو برای کشور محسوب می‌شود.

معاون امور هماهنگی و عمرانی استانداری تهران با اشاره به محدودیت‌های اکولوژیکی و محیط زیستی تهران تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های این استان برای خدمات رسانی به شهروندان استفاده کنیم.

انتهای پیام/

عملکرد استان تهران زیر ذره‌بین کل کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار