مروتی مطرح کرد؛

اجرای قانون حمایت از معلولان مهم‌ترین مطالبه افراد دارای معلولیت

مدیر کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت گفت: مهم‌ترین مطالبه افراد دارای معلولیت، اجرای قانون حمایت از معلولان است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز مروتی مدیر کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت در نشست بررسی چالش‌های شهری معلولان اظهار کرد: مهم‌ترین مطالبه افراد دارای معلولیت اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت است.

مروتی تصریح کرد: قانون حمایت از افراد دارای معلولیت اواخر سال ۹۶ تصویب و اوایل سال ۹۷ توسط رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

او افزود: آیین نامه و دستورالعمل اجرایی به تصویب دولت نرسیده است و همچنین سازمان برنامه و بودجه نیز اعتباری برای این قانون در نظر نگرفته است.

اجرای قانون حمایت از معلولان مهم‌ترین مطالبه افراد دارای معلولیت

مدیر کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت گفت: اگر این قانون اجرا شود، بخش عظیمی از مشکلات افراد دارای معلولیت رفع می‌شود، چراکه عدم اجرایی این قانون مشکلاتی را برای معلولان به همراه داشته است.

مروتی اضافه کرد: برخی از مواد این قانون در حوزه‌های بهداشت و درمان، کارآفرینی، اشتغال، استخدام دولتی است که هیچ کدام از این مواد اجرا نشده است.

اجرای قانون حمایت از معلولان مهم‌ترین مطالبه افراد دارای معلولیت

او ادامه داد: در قوانین تأمین اجتماعی به غیر از بازنشستگی وظیفه دیگری تعریف نشده است و از مسئولان درخواست می‌کنم فکری برای بازنشستگی پیش از موعد معلولان کنند.


بیشتر بخوانید: موافقت جهانگیری مبنی بر اختصاص یارانه‌های حذفی به معلولان


مدیر کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت با بیان اینکه وظایف زیادی برای بهزیستی در قانون حمایت از افراد دارای معلولیت تعریف شده است، افزود: در سال ۹۸ برای سازمان بهزیستی ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه پیش بینی شده بود.

اجرای قانون حمایت از معلولان مهم‌ترین مطالبه افراد دارای معلولیت

مروتی اضافه کرد: تنها با یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه موافقت شده است که هنوز این بودجه کم هم تعلق نگرفته است.

انتهای پیام/

آخرین وضیعت اجرای قانون حمایت از معلولان

برچسب ها: معلولان ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۹:۳۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
معلولین شدید نخاعی محروم ترین اقشار جامعه هستند و این بی توجهی ها در اجرای قانون انصاف نیست،مستمری ناچیز این عزیزان کفاف زنده ماندن را هم نمیدهد چه رسد به زندگی کردن.
آخرین اخبار