سرلشکر باقری در صحن مجلس:

دشمنان از تجاوز مستقیم نظامی به ایران ترسان هستند/ با کشورهای منطقه خصومتی نداریم/ نتیجه تجاوز به ما قطعا انهدام و اسارت خواهد بود

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دشمنان از تجاوز مستقیم نظامی به کشور نا امید و ترسان هستند، ملت ما را با فشار اقتصادی روبه رو کردند.


رئیس ستاد کلبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سرلشکر محمد باقری رئیس کل ستاد نیرو‌های مسلح در جلسه علنی امروز پارلمان و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس اظهار کرد: پس از ۳۹ سال از آغاز حادثه دفاع مقدس خاطرات بزرگی در ذهن مردم باقی مانده است.

او ادامه داد: در مجلس تعداد زیادی از نمایندگان سابقه حضور در جبهه را در کارنامه خود دارند و لذا عنایت ویژه‌ای به وضعیت رزمندگان و نیرو‌های مسلح خواهند داشت.

سرلشکر باقری تصریح کرد: کشور ما در قرن‌های گذشته به عنوان کشوری ضعیف شناخته می‌شده و در قرن بیستم هم به عنوان حلقه‌ای از زنجیره استکبار غربی مسئولیتی غیر بومی از جانب آمریکا و سازمان ناتو را بر عهده داشت، اما در چند سال اخیر کشور ما به گونه دیگری شناخته شد.

بیشتر بخوانید: مجلس از گام سوم کاهش تعهدات هسته‌ای حمایت می‌کند/ آمریکا و عربستان در جنگ ناجوانمردانه علیه ملت یمن به بن‌بست رسیده‌اند

رئیس کل ستاد نیرو‌های مسلح بیان کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و در ادامه رهبری مقتدرانه مقام معظم رهبری با شاخص‌های دفاع مقدس شناخته می‌شود.

او گفت: ایران در سال‌های قبل از انقلاب با وجود اعلام بی طرفی در خلال جنگ‌های جهانی و دیگر جنگ‌ها مورد تجاوز قرار گرفت و نیمی از جمعیت خود را از دست داد بدون آنکه خسارتی برای آنها پرداخت شود، اما می‌بینیم که همین کشور بعد از انقلاب اسلامی در زمان تجاوز دشمن کارنامه دیگری از خود نشان داد.

سرلشکر باقری بیان کرد: دشمنان نتوانستند این انقلاب را تحمل کنند و استکبار جهانی پشت کشوری ایستاد که برای تجاوز به کشور ما انگیزه داشت و هشت سال جنگ را به ما تحمیل کرد.

رئیس کل ستاد نیرو‌های مسلح اظهار کرد: در قسمت دشمن کشوری قرار داشت که در یک و نیم سال بعد از پیروزی انقلاب ارتش خود را برای تهاجم بزرگ علیه ایران بسیج کرد و از همه قدرت‌ها حمایت گرفت و ۳۹ سال پیش به کشور ما حمله کرد.

او گفت: این تهاجم آن چنان طراحی شده بود که اگر مانند جنگ‌های دیگر پیش می‌رفت ظرف مدت یک الی دو ماه کشور سقوط و در معرض تجاوز قرار می‌گرفت، چرا که کشور متجاوز از پول کشور‌های عربی و منطقه برخوردار بود و زمانی که مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به پادشاه وقت عربستان گلایه کرد که شما ۳۵ میلیارد دلار در اختیار صدام قرار دادید او گفت خیر، ما ۵۰ میلیارد دلار در اختیار عراق قرار دادیم.

سرلشکر باقری بیان کرد: به اقرار خلبانان عراقی آنها برای تجاوز به ایران از خاک عربستان عبور می‌کردند و همچنین ریل راه آهن کویت و عربستان در اختیار صدام و صدامیان قرار داشت.

رئیس کل ستاد نیرو‌های مسلح ادامه داد: در آن زمان تمام ابرقدرت‌ها سلاح‌های روز خود را در اختیار خود قرار می‌دادند و زمانی که تمامی ۴۵۰ هواپیمای عراق نابود و منهدم شد عراق در شرایطی جنگ را خاتمه داد که ۷ هزار نفربر و ۶۰۰ هواپیما در اختیار داشت.

او گفت: همین کشور‌های اروپایی مانند انگلستان و فرانسه عراق را مورد پشتیبانی سیاسی قرار می‌دادند و آلمان سلاح‌های شیمیایی در اختیار صدام قرار می‌داد. همین دولت‌ها و کشور‌هایی که به بدعهدی خود ادامه می‌دهند و تعهدات برجامی را اجرا نمی‌کنند حالا بیانیه صادر می‌کنند در حالی که در گذشته پشتیبان متجاوز خطرناکی مانند صدام بودند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تاکید کرد: ملت ایران توانست توسط نیرو‌های مسلح خود صحنه را کاملا تغییر دهد و دشمن را متوقف و از کشور بیرون کند و نهایتا دفاع مقدس را با سربلندی خاتمه داد.

سرلشکر باقری گفت: مردم عراق جنگ ۸ ساله را برای خود دوران خفت و خواری می‌دانند و این قابل قیاس با نگاه مردم جمهوری اسلامی به دفاع مقدس نیست.

او با تاکید بر اینکه مشکلات ما در دوران دفاع مقدس با هیچ دوران دیگری قابل مقایسه نیست و توانستیم با موفقیت آن را از پیش رو برداریم، اظهار داشت: بازدارندگی امروز حاصل دفاع مقدس است، دشمنی دشمنان امروز بیشتر از گذشته است و اگر تجاوزی به کشور صورت نمی‌گیرد به دلیل حافظه تاریخی است که دشمن دارد، چراکه می‌داند این کشور چگونه از خود دفاع خواهد کرد.

سرلشکر باقری گفت: اگر در سطح منطقه وضعیت متفاوتی را نسبت به گذشته می‌بینیم، از برکات انقلاب اسلامی است. مقاومت هشت ساله ملت سوریه در برابر تهاجم تروریست ها، الگو گرفته از دفاع مقدس است. اگر در عراق جنگ با تروریست‌ها با فتوای مرجعیت و تشکیل سازمان‌های مردم پایه به موفقیت می‌رسد، به برکت دفاع مقدس است. اگر لبنان روی آرامش دارد و ثبات در آن هست به برکت دفاع مقدس است و در سرتاسر منطقه این برکات را می‌بینیم.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح همچنین با اشاره به تجاوز ائتلاف سعودی به یمن، تصریح کرد: مردم یمن چهار سال و نیم با دست خالی در برابر تجاوز عربستان ایستادگی کردند و امروز به سلاح‌هایی دست پیدا کرده که هواپیمای راهبردی دشمنانش را ساقط می‌کند و در هزاران کیلومتری، تاسیسات نفتی دشمنش را مورد اصابت قرار می‌دهد که این هم از برکات دفاع مقدس است.

او با تاکید بر اینکه امروز دشمنان از تجاوز مستقیم نظامی به کشور نا امید شده‌اند، عنوان کرد: دشمنان امروز ملت ما را با تروریسم اقتصادی مواجه کرده‌اند که تنها راه عبور از این گردنه، تأسی از ارزش‌های دفاع مقدس است.

سرلشکر باقری ادامه داد: اگر با یکدلی میان همه مسئولین کشور و دوری از حزب و جناح گرایی در مسیر منافع ملی دست در دست هم داشته باشیم و اقتصاد مقاومتی و حرکت‌های جهادی را مشی خود قرار دهیم، از این مرحله عبور خواهیم کرد.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه تکلیف ما با دشمن روشن است، گفت: به آمریکا و صهیونیست‌ها بار‌ها اعلام کرده‌ایم که اگر نیت، اراده و یا اقدامی برای تجاوز به کشور داشته باشند با قاطعیت در برابر آن خواهیم ایستاد مانند رفتاری که با پهپاد متجاوز آمریکایی، شناور متخلف انگلیسی در کنار ناو انگلیسی صورت گرفت. نتیجه تجاوز به این کشور قطعا انهدام و اسارت خواهد بود.

او با تاکید بر اینکه با کشور‌های همسایه خود در منطقه هیچ دشمنی نداریم، تاکید کرد: عربستان و امارات که در رأس کشور‌های توطئه‌گر علیه ما در منطقه هستند، کشور‌هایی اسلامی هستند که راه را گم کرده اند و باید به دامان اسلام و به نزدیکی و همراهی با ایران برگردند و تنها در این صورت است که شاهد امنیت و آبادی در منطقه خواهیم بود.

سرلشکر باقری در پایان اظهار کرد: روحیه شجاعت و ایثار و ظرفیت‌های ما مانند تجربیات دفاع مقدس و صنعت دفاعی متعلق به جهان اسلام است و می‌تواند مورد استفاده دیگران قرار گیرد.

انتهای پیام/

متن سخنرانی سرلشکر باقری در مجلس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
گفته های سرلشکر باقری باید در کتابهای درسی گنجانده شود تا نسل آینده ما بدانند اگر خدای ناکرده ضعیف شویم چه دشمنانی داریم و با عمق وجود بفهمند پیروزی بر این دشمنان در جنگ 8 ساله چه کار عظیمی بوده است. دانش اموزان ما باید از تهاجم به ایران در جنگ جهانی و قحطی و اوضاع فجیع حاصل از آن مطلع شوند.
آخرین اخبار