کلهری مطرح کرد؛

دانش آموزان منطقه ۱۷ چگونه می‌توانند از دوچرخه مدرسه استفاده کنند؟

شهردار منطقه ۱۷ تهران ضوابط تحویل دوچرخه به دانش آموزان پسر مدارس این منطقه را اعلام کرد.

دانش آموزان منطقه ۱۷ چگونه میتوانند از دوچرخه مدرسه استفاده کنند؟به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود کلهری شهردار منطقه ۱۷ تهران در آئین واگذاری ۱۰۰ دستگاه دوچرخه به دانش آموزان دبیرستان پسرانه ابوریحانی بیرونی ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس در سخنانی گفت: شاید روز‌های اولی که شهردار تهران با دوچرخه در معابر پایتخت دیده می‌شد، بسیاری از مردم این حرکت او را نوعی نمایش و شعار تلقی می‌کردند، اما امروز شاهد هستیم که دوچرخه سواری به یک فرهنگ تبدیل شده است.

شهردار منطقه ۱۷ تهران افزود: بسیار خوشحال هستیم که این اقدام (واگذاری دوچرخه به دانش آموزان) در دارالشهدا تهران اجرا و این منطقه پیشگام در کاهش آلودگی هوا شد و باید اعلام کنم که دبیرستان ابوریحان بیرونی اولین دبیرستانی است که به پویش سه‌شنبه‌های بی دود پیوسته‌ است.

کلهری بیان کرد: تلاش ما این است که دانش آموزان در طول هفته مسیر مدرسه تا منزل و بالعکس را با دوچرخه تردد کنند.

او با اشاره به دوچرخه سواری خود در معابر گفت: زمانی که ما مسیری را در معابر پایتخت رکاب می‌زدیم، شاهد بودیم که مردم از این اقدام ما استقبال می‌کنند و خودرو‌ها جهت تسهیل در تردد ما متوقف می‌شدند.

شهردار منطقه ۱۷ تهران با اشاره به واگذاری ۱۰۰ دستگاه دوچرخه به دانش آموزان تصریح کرد: علاوه بر این ۱۰۰ دستگاه، ۳۰ دستگاه دوچرخه دیگر نیز به دانش آموزان تحویل داده می‌شود و در حال حاضر عددی در حدود ۱۳۷ دستگاه دوچرخه به دانش آموزان تحویل داده شده است و باید اعلام کنم که ما آمادگی این را داریم که هر تعداد دوچرخه آموزش و پرورش اعلام کند به دانش آموزان واگذار کنیم.


بیشتر بخوانید: دوچرخه هدیه شهرداری تهران به دانش آموزان درس‌خوان


کلهری با اشاره به اهمیت ایمنی دانش آموزان دوچرخه سوار گفت: تمامی دوچرخه‌های واگذار شده بیمه هستند و ما در حد امکان برای آن‌ها کلاه ایمنی تهیه کردیم، زیرا به اعتقاد ما سلامتی دانش آموزان از همه چیز مهم‌تر است.

گفتنی است؛ ضوابط تحویل دوچرخه به دانش آموزان منطقه ۱۷ شهرداری تهران به شرح زیر است:

۱. نداشتن دوچرخه‌های شخصی
۲. لزوم شرکت در کلاس‌های آموزش ترافیک شهرداری
۳. تایید عوامل اجرایی مدرسه
۴. سکونت در محدوده منطقه ۱۷ شهرداری تهران

انتهای پیام/

ضوابط تحویل دوچرخه به دانش آموزان مدارس منطقه ۱۷ شهرداری تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار