فرمانده سپاه قم مطرح کرد؛

اولویت برنامه‌های سپاه مقابله با آسیب‌های اجتماعی در قم است

سردار شاهچراغی گفت: مقابله با آسیب‌های اجتماعی اولویت اصلی سپاه در قم است.

اولویت برنامه‌های سپاه مقابله با آسیب‌های اجتماعی در قم استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،  سردار سید محمدتقی شاهچراغی فرمانده سپاه قم در جلسه شورای اسلامی شهر قم با تسلیت ایام عزاداری و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: برآیندی که از عملکرد‌های شورا و شهرداری قم وجود دارد حاکی از رضایتمندی شهروندان است که امیدواریم در این وضعیت اقتصادی گام‌های خوب دیگری در جهت آبادانی شهر قم برداشته شود.

او گفت: قم از جمله استان‌هایی است که در ابعاد مختلف حرف برای گفتن دارد و مردم قم همواره در دفاع مقدس و شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقش مؤثری داشتند که رهبر معظم انقلاب نیز به این موضوع اشاره کردند.

فرمانده سپاه قم ابراز داشت: بنده از اوایل آبان سال قبل وارد قم و در این مسئولیت مشغول فعالیت شدم که از همان ابتدا بررسی کلی در خصوص وضعیت این شهر صورت گرفت.

او افزود: در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی بررسی‌هایی در قم صورت گرفت و آسیب‌های ده‌گانه‌ای استخراج شد که ۴ آسیب مهم طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و مفاسد اخلاقی همانند سایر استان‌ها در اولویت رسیدگی قرار گرفت.

شاهچراغی گفت: در ۱۵ محله قم، ۱۵ شورا شکل گرفت و مسائل محلات بررسی و آمار‌های مورد نظر احصا و مقرر شد تا اقدامات ایجابی و نه سلبی صورت گیرد و تنها در مسائلی همانند جمع‌آوری قاچاقچیان مواد مخدر و یا معتادان متجاهر ورود سلبی داشته باشیم.

او ادامه داد: در کشور نیز تصمیم گرفته شد تا در ده نقطه کشور اردوگاه‌های خاصی برای این افراد احداث شود که یکی از این اردوگاه‌ها در قم است و هم اکنون مکانی در اردوگاه آیت الله بهاءالدینی سپاه قم آماده شده است.

وضعیت طلاق در قم مناسب نیست

فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب علیه السلام بیان داشت: وضعیت طلاق در استان قم مناسب نیست که نهاد‌های مختلفی در این زمینه باید وارد میدانی داشته و ایفای نقش کنند.

او بیان داشت: معیشت مردم، ازدواج جوانان و موضوعات مربوط به درمان از دیگر مشکلات این روز‌های مردم قم است که سپاه با نهاد‌های مسئول رایزنی‌هایی داشته که امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی در این عرصه باشیم و همچنین باید اقدامات مشترک بین دستگاه ها برای حل مشکلات در قم صورت گیرد.

سردار شاهچراغی از مأموریت این سپاه در منطقه اشنویه خبر داد و افزود: مأموریت همکاران ما در این منطقه دشوار است و شرایط آب و هوایی مساعد نیست که در طی این مدت مأموریت‌ها و درگیری‌هایی رخ داد که امیدواریم نمایندگانی از شورا برای سرکشی از این عزیزان به منطقه اعزام شوند.

فرمانده سپاه قم گفت: قم ششمین استانی است که مسئولیت مستقیم دارم و حضور گسترده مردم قم برای کمک‌رسانی سیل‌زدگان برایم جالب بود.

او اضافه کرد: بیش از ۵۰ واحد از محل کمک‌های مردمی برای ساخت واحد‌های مسکونی در حال احداث است و ۳۵ واحد نیز قرار است با کمک حرم مطهر بسازیم.

انتهای پیام/الف

مقابله با آسیب‌های اجتماعی اولویت برنامه‌های سپاه در قم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.