رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: بازسازی قنوات سبب افزایش ۳۰ درصدی آبدهی می‌شود.

قوسی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: ۳۸ درصد تعهدات در زمینه اجرای طرح سیستم‌های نوین آبیاری در دست پیگیری است.

او با اشاره به اجرای طرح سیستم‌های نوین آبیاری در بیش از ۲ هزار هکتار درمزارع استان افزود: نهضت توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در استان به منظور تولید ۵۰ درصد محصول سالم تشکیل شده است.

قوسی با بیان اینکه بخش کشاورزی در استان ظرفیت بسیار بالایی دارد اظهارکرد: رتبه نخست در تولید عناب و زرشک و رتبه دوم در تولید زعفران در کشور از آن خراسان جنوبی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی ۱۹ پروژه به وزارت جهاد ابلاغ شده افزود: سهم خراسان جنوبی از این میزان بالغ بر ۱۳ پروژه است که یکی از مهمترین این پروژه‌ها اجرای سیستم‌های نوین آبیاری است.

او در جهت مرمت و بازسازی قنوات گفت: ۲۵ درصد تعهدات تاکنون اجرا شده است که این نوع بازسازی قنوات سبب افزایش ۳۰ درصدی آبدهی می‌شود.

قوسی تصریح کرد: با افزایش پرورش شتر در استان تولید شیر و گوشت افزایش یافته و تاکنون ۵ هزار هکتار از پروژه‌های آبخیزداری نیز در استان انجام شده که تعهد استان در این زمینه ۵۰ هزار هکتار است.

انتهای پیام / ط ا

اجرای ۵ هزار هکتار از پروژه‌های آبخیزداری در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.