معاون سیاسی استاندار کردستان:

پیشرفته‌ترین سلاح‌های دفاعی با توان داخلی ساخته خواهد شد/ این میزان تحریم و فشار علیه ملتی در تاریخ سابقه نداشته است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه ایثار، مقاومت، ایستادگی رزمندگان و حمایت و پشتیبانی مردم امروز به شرایطی رسیده که پیشرفته‌ترین سلاح‌های دفاعی را با تکیه بر توان داخلی می‌سازد.

پیشرفته‌ترین سلاح‌های دفاعی با توان داخلی ساخته خواهد شد/ این میزان تحریم و فشار علیه ملتی در تاریخ سابقه نداشته استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حسین خوش‌اقبال روز سه‌شنبه همزمان با سومین روز از هفته دفاع مقدس در مسئولین استانداری با فرماندهان سپاه بیت‌المقدس کردستان اظهار داشت: ایران اسلامی امروز از لحاظ نظامی نه تنها در منطقه بلکه در جهان وزنه‌ای مهم محسوب می‌شود.

او اضافه کرد: ضربه سنگینی که سبزپوشان سپاه پاسداران به پهپاد آمریکایی و هیمنه نظامی این کشور وارد کردند نشان از اقتدار و توان نظامی و دفاعی ایران اسلامی است.

خوش‌اقبال با بیان اینکه تحریم‌ها و جنگ اقتصادی را فرصتی می‌دانیم تا با اراده خود پیروز این عرصه شویم، افزود: اگر خدا توفیق دهد در جنگ نابرابر اقتصادی که علیه کشور ما راه انداخته‌اند نیز با اتحاد و همبستگی حماسه جاودان دیگری خلق می‌کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به حضور مسئولین دولت در ستاد فرماندهی سپاه بیت‌المقدس و دیدار با سپاهیان گفت: امروز آمده‌ایم اعلام کنیم که دولت و ملت در کنار سپاه و نیرو‌های مسلح به آن عهدی که با امام راحل و رهبری بسته‌اند، پایبند هستند.

او با تاکید بر اینکه امروز وظیفه سنگینی داریم و در مقابل توطئه‌های دشمنان در کنار هم از انقلاب اسلامی دفاع خواهیم کرد، افزود: پاسداران همیشه در دفاع از اسلام، انقلاب و این آب و خاک افتخارآفرینی کرده و در خدمت به مردم کردستان نیز پیشگام بوده‌اند.

این میزان تحریم و فشار علیه ملتی در تاریخ سابقه نداشته است

فرمانده سپاه بیت المقدس هم در این دیدار با بیان اینکه این میزان تحریم، محدودیت و فشار علیه ملتی در تاریخ سابقه نداشته است، اظهار داشت: امنیت، اقتدار و یکپارچگی کنونی را مدیون مجاهدت و ایثار شهیدان و رزمندگان هستیم.

سردار محمدحسین رجبی اضافه کرد: اگر آن‌ها ایثارگری نکرده و جان خود را تقدیم اسلام و انقلاب نمی‌کردند و با تمام وجود به مقابله با دشمن نمی‌پرداختند امنیت امروز را نداشتیم لذا قدرت و عزتی که اکنون در دنیا داریم بی بدیل است و همانندی برای آن وجود ندارد.

او افزود: با توجه به اینکه در دنیایی آشفته زندگی می‌کنیم که استکبار جهانی و دشمنان اسلام رحم و مروتی نمی‌شناسند اگر قدرت بازدارندگی نظامی، توانمندی نیرو‌های مسلح، وحدت بین نیرو‌های مسلح و مسئولان و ایستادگی مردم نبود اکنون شرایطی همچون فلسطین، افغانستان، عراق، یمن و لبنان داشتیم.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان یادآور شد: دشمنان خود اعتراف کرده‌اند که همه برنامه‌ریزی‌های آن‌ها از جمله طرح خاورمیانه بزرگ با هدف ضربه زدن به ایران و تجزیه این کشور اسلامی بوده است.

او گفت: ایستادگی ما باعث شد به اذعان خودشان تراز تحریم‌ها به سقف خود برسد و چیزی برای اعمال تحریم علیه کشورمان نماند.

سردار رجبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باید به محرومیت در استان کردستان پایان دهیم، اظهار داشت: استان در برخی شاخص‌ها همچون گازرسانی و برقرسانی در شرایط خوبی قرار دارد.

او اضافه کرد: در حوزه زیرساخت وضعیت متوسطی داریم، اما باید در زمینه اقتصاد و معیشت مردم دست بدست هم داده و آن را به رونق مناسب برسیم.

۳۱ شهریور همزمان با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در سال ۵۹ تا ۶ مهر به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

جنگ تحمیلی هشت سال طول کشید که طی آن بیش از ۱۸۸ هزار نفر به شهادت رسیدند، به مناسبت بزرگداشت مجاهدت و ایثار رزمندگان اسلام ۳۱ شهریور تا ۶ مهر هر سال به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

آمار شهدای دفاع مقدس ۱۸۸ هزار و ۱۵ نفر است که از این تعداد ۱۷۱ هزار و ۲۳۵ نفر در جبهه‌های جنگ و ۱۶ هزار و ۷۰۸ نفر بر اثر حملات هوایی و توپخانه‌ای دشمن در شهر‌ها و مناطق مسکونی به شهادت رسیدند.

جنگ تحمیلی در تابستان ۱۳۶۷ به پایان رسید.

استان کردستان پنج هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/ز

ایران در همه حال پیروز میدان نبرد است

برچسب ها: دفاع مقدس ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.