رودخانه‌ها بیشتر قربانی می‌گیرند یا دریاها؟

در پنج ماهه نخست سال جاری ۸۱۳ نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند.

رشد ۵۶.۹ درصدی تلفات غرق شدگی در پنج ماهه نخست سال ۹۸به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، در پنج ماهه نخست سال جاری ۸۱۳ نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند، این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۵۱۸ نفر بود، ۵۶.۹ درصد افزایش یافته است.

در پنج ماهه نخست امسال از کل تلفات غرق شدگی ۶۷۲ نفر مرد و ۱۴۱ نفر زن بودند. در حالی که تعداد مردان فوت شده بر اثر غرق شدگی در مدت مشابه سال قبل ۴۴۷ و تعداد زنان ۷۱ نفر بودند.

بر اساس این گزارش در این مدت استان‌های خوزستان با ۸۲، فارس با ۷۶ و مازندران با ۷۱ فوتی بیشترین آمار تلفات غرق شدگی را داشتند.

مرگ ۳۲۷ نفر در رودخانه‌ها

در پنج ماهه نخست امسال از کل تلفات غرق شدگی ۳۲۷ نفر در رودخانه‌ها جان باخته اند؛ که ۴۰.۲ درصد از کل تلفات را در برمی گیرد.

پس از رودخانه‌ها استخر کشاورزی با ۸۶، کانال با ۸۴، دریا با ۷۹ (۷۷ نفر در خارج طرح و دو نفر در محدوده طرح) و دریاچه مصنوعی و سد با ۵۸ فوتی بیشترین آمار تلفات غرق شدگی را داشتند، استخر شنا با ۴۵، حوض و حوضچه با ۲۸، چاه با ۲۲ و دریاچه طبیعی با ۱۵ فوتی در رتبه‌های بعدی تلفات غرق شدگی قرار دارند. ۶۹ نفر نیز در سایر مکان‌های آبی جان باخته اند.

رشد تلفات غرق شدگی در مرداد

اما در مرداد ماه امسال هم تلفات غرق شدگی رشد ۳۵.۸ درصدی داشت. در این ماه ۲۰۵ نفر بر اثر غرق شدگی جان باخته اند که این آمار در مرداد سال قبل ۱۵۱ نفر بود.

در پنج ماهه امسال بیشترین آمار تلفات غرق شدگی در مرداد ماه و کمترین آن با ۱۱۲ نفر در اردیبهشت ماه ثبت شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار