مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد؛

افزایش میزان تخلیه و بارگیری با احداث پایانه مکانیزه ریلی

عفیفی‌پور گفت: با احداث پایانه مکانیزه ریلی مواد معدنی در بندر شهید رجایی میزان تخلیه و بارگیری کالا به ۵۰ میلیون تن افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اله مراد عفیفی پور مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در مراسم امضای قرار داد ۵ هزار میلیارد تومانی سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی با بیان اینکه به دلیل موقعیت فوق العاده، استراتژیک و دسترسی آسان بندر شهید رجایی به مراکز کشور‌ها این بندر اهمیت ویژه‌ای دارد گفت: در بندر شهید رجایی از طریق جاده و ریل امکان دسترسی وجود دارد به همین دلیل یکی از حوزه‌های جذاب برای سرمایه گذاران به شمار میرود.
 
او افزود: یکی از طرفیت‌هایی که در بندر شهید رجایی ایجاد شده ساخت بندر ترمینال مواد معدنی است در سال ۱۳۸۵ همزمان با ورود من به بندر شهید رجایی میزان ظرفیت‌های این بندر ۲ میلیون تن در سال بود که بعد از گذشت ۳ سال این ظرفیت به ۱۴ میلیون تن افزایش یافت.
 
عفیفی‌پور با بیان اینکه پیگیری‌ها برای مکانیزه کردن کار‌ها در این بندر انجام شده است، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۶ اولین مذاکره با سرمایه گذاران برای ساخت و احداث این ترمینال آغاز شد و امروز موفق شدیم با برگزاری جلسات متعدد و همراهی مدیر عامل سازمان بنادر بزرگ‌ترین قرارداد بخش خصوصی در بندر شهید رجایی را امضا کنیم.

بیشتر بخوانید: احداث وسیع‌ترین ترمینال مواد معدنی در محدوده خلیج فارس و دریای عمان
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: عملیات اجرایی این ترمینال به زودی آغاز می‌شود و با احداث این اسکله و پایانه مکانیزه ریلی میزان تناژ تخلیه و بارگیری به ۵۰ میلیون تن در سال افزایش می‌یابد .
 
او اظهار کرد: سرمایه گذاری در این بندر به صورت BOT (ساخت، بهره برداری و انتقال) است و این پروژه در ۳ فاز و دوره ساخت هر ساز ۳ ساله و در ۱۸۰ هکتار اجرا می‌شود.
 
عفیفی‌پور توضیح داد: مهم‌ترین نیاز وارداتی کشور و خوراک اصلی کارخانجات فولاد است و با توجه به آنکه مازاد نیاز در این بخش وجود دارد باید با توسعه تکنولوژی و احداث ترمینال‌ها علاوه بر رعایت الزامات محیط زیست بتوانیم بهره‌وری در این بخش را به حداکثر بهره برداری را ببریم.
 
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان تاکید کرد: استقرار صنایع به منظور تولید محصول با ارزش افزوده بالاتر و تولید محصول نهایی ایجاد شهر لجستیک صنایع و کاهش قیمت تمام شده کالا و مواد معدنی از مهم‌ترین مزایای این بخش به شمار می‌رود.
 
او در پایان گفت: ارتقا ظرفیت عملیاتی، صادرات مواد معدنی کشور از طریق احداث اسکله و سرمایه گذاری جهت خرید تجهیزات تخصصی از دیگر مزایای این بخش است که باید بتوانیم آن را رعایت کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار