رئیس فدراسیون ووشو گفت: مجوز نداشتن برای حضور در مسابقات ترکیه باعث شد که ما شرکت در این رقابت‌ها را غیرقانونی اعلام کنیم.

مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو  در گفت و گو با  خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اطلاعیه این فدراسیون مبنی بر غیرقانونی بودن مسابقات ووشو ترکیه اظهار کرد: ما باخبر شدیم که گروهی قرار است تعدادی ووشوکار را به مسابقات ترکیه ببرند. به هر حال آن‌ها مجوزی از وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ووشو نگرفتند و از نظر ما حضور در این مسابقات رسمی نیست و با ورزشکارانی که در این مسابقات شرکت می‌کنند برخورد می‌کنیم.  

او ادامه داد: ما نمی‌دانیم مسئولیت  برگزاری  این مسابقات در ترکیه برعهده چه کسی است و دعوت نامه‌ای هم از فدراسیون ووشو این کشور  دریافت نکردیم تا اجازه شرکت در این مسابقات بدهیم. برخی از ورزشکاران بی اطلاع هستند و خیال می‌کنند که با شرکت در این مسابقات جوایزی بدست می‌آورند به همین علت ما اطلاع رسانی کردیم تا با مشکل مواجه نشوند. به هر حال با ورزشکارانی که در این مسابقات شرکت کنند برخورد انضباطی می‌کنیم.  


بیشتر بخوانید: کسب سه مدال توسط ملی پوشان ووشو ایران در دومین روز رقابت‌های آسیایی


او  گفت: نمی‌دانیم مسابقات ترکیه چه رویدادی است و فدراسیون ووشو این کشور اطلاعی از این مسابقات دارد یا نه.

برگزار نکردن اردوی خارجی نقطه ضعفمان است 

علی نژاد درباره وضعیت ووشوکاران در آستانه مسابقات قهرمانی جهان اظهار کرد: ووشوکاران ما نزدیک به ۳ ماه در اردو هستند. روز ۲۴ مهرماه هم راهی مسابقات جهانی در شانگ‌های چین می‌شوند. تیم ملی ووشو در بخش آقایان اردوی مشترک با تیم‌های ملی لبنان، کرواسی، ارمنستان و افغانستان برگزار کرد و بانوان ووشوکار هم با تیم ملی لبنان اردوی مشترک داشتند. البته با توجه به محدودیت‌های مالی که داشتیم نتوانستیم اردوی خارجی برای ووشوکاران تدارک ببینیم که این نقطه ضعف ما بوده است، اما امیدواریم که در چین نتایج خوبی بگیریم. شرایط ما مثل ۲ سال قبل که قهرمان جهان شدیم نیست، اما تلاش می‌کنیم که به موفقیت دست یابیم.  

او درباره پیش بینی اش از نتایج ووشوکاران در مسابقات قهرمانی جهان گفت: پیش بینی نمی‌کنم چرا که مسابقات ووشو رکوردی نیست و لحظه‌ها تعیین کننده هستند که ورزشکار چه نتیجه‌ای می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: افغانستانی‌ها با تیم ملی ووشو اردوی مشترک برگزار می‌کنند


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار