برگزاری دومین دوره آموزش تخصصی و مدیریتی فراهم آوری اعضای پیوندی استان در تبریز

عصر امروز دومین دوره آموزش تخصصی مدیریتی، فراهم آوری اعضای پیوندی استان در تالار شایان مهر دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تبریز با حضور ۳۰۰ نفر فوق تخصص رشته‌های علوم پزشکی برگزار شد.

برگزاری دومین دوره آموزش تخصصی و مدیریتی فراهم آوری اعضای پیوندی استان در تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این جلسه با بیات اینکه از آنجایی که شناسایی مرگ مغزی درست انجام نمی‌شود لذا برگزاری این کلاس‌ها اجرای این را تسهیل می‌کند، گفت:برگزاری این کلاس‌ها برای عملیاتی نمودن آموخته هاست لذا باید سواد خود را افزایش بدهید.

اوتصریح کرد: در استان آذربایجان شرقی تا سال ۹۲ اهدای عضوی نداشتیم، اما از سال ۹۲ تا امروز حدود ۱۶ عدد پیوند اعضا صورت گرفته و امیدواریم این عدد به ۹۰ می‌رسد یعنی ۶ برابر بشود لذا شناسایی یک فردی که می‌تواند عضوش را اهدا نماید به این معناست که شما می‌خواهید جان نفراتی را نجات بدهید تا زندگی کنند که این عمل با خیلی از کار‌ها بسیار متفاوت است.


گفتنی است در این دوره از کلاس‌های آموزش تخصصی و مدیریتی فراهم آوری اعضای پیوندی استان ۳۰۰ نفر از فوق تخصص‌های رشته‌های مختلف پزشکی با حضور ده استاد برجسته از امروز به مدت ۵ روزدر این کلاس‌ها شرکت دارند.

انتهای پیام/

در استان آذربایجان شرقی تا سال ۹۲ اهدای عضوی نداشتیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.